۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
از صادرات برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر استقبال می‌کنیم
سخنگوی صنعت برق:

از صادرات برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر استقبال می‌کنیم

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، گفت: امکان افزایش میزان تبادل برق با همه کشورها وجود دارد.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: سیاست ما در مبادلات برق استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه تبادل برق با سایر کشورها و با اولویت کشورهای همسایه است.

او افزود: ارتباط الکتریکی ما با همه کشورهایی که با آن ها مرز خاکی داریم برقرار است و بیشترین میزان تبادل انرژی را هم به لحاظ تعداد کشورها و هم به لحاظ میزان تبادل انرژی با کشورهای منطقه داریم.

سخنگوی برق در خصوص توسعه تبادلات برق گفت: امکان افزایش تبادل با همه کشورها وجود دارد و هم اکنون نیز ایران محور ارتباطات الکتریکی منطقه محسوب می‌شود و عراق، افغانستان و پاکستان به عنوان کشورهای هدف صادرات برق هستند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: ترانزیت برق نیز از طریق کشورهای ترکمنستان و ارمنستان، آذربایجان و ترکیه قابل انجام است و حتی فراتر از این در حال انجام مطالعات فنی و اقتصادی برای توسعه ارتباطات برقی با کشور قطر از طریق کابل زیردریایی هستیم. در خصوص ارتباط برقی با ترکیه نیز پروتکل‌های فنی نیز به تایید دو طرف رسیده است و به لحاظ فنی امکان خوبی برای این ارتباط وجود دارد که به این منظور در حال رایزنی هستیم تا ترانزیت و تبادل برق با شبکه ترکیه را به گونه‌ای که در هنگام نیاز از آن کشور دریافت و به هنگام مازاد، برق را صادر کنیم، برقرار نماییم.

سخنگوی صنعت برق در خصوص امکان صادرات تجدید پذیرها گفت: نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز در ۸ ماه از سال هیچ محدودیتی وجود ندارد. توانیر از صادرات برق تجدیدپذیرها استقبال می‌کند و زمینه‌های توسعه ارتباط برقی و صادرات برق تجدیدپذیرها فراهم شده است.

کد خبر: ۲۸۰٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha