۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
رشد متغیرهای معاملاتی در بازارهای حوزه خلیج فارس

رشد متغیرهای معاملاتی در بازارهای حوزه خلیج فارس

بازار عربستان در معاملات امروز با افزایش شاخص اصلی همراه شدند در حالی که قیمت سهام گروه بانکی و خدمات مالی با روند افزایشی همراه شده است و تمامی بورس های منطقه حوزه خلیج فارس نیز معاملات مثبتی را به ثبت رسانده اند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، شاخص اصلی بورس عربستان در معاملات امروز با رشد ۰.۶ درصدی همراه شد در حالی که قیمت سهام بانک الراجی با رشد ۰.۵ درصدی رو به رو شد و قیمت سهام بانک ریاض نیز رشد یک درصدی را از آن خود کرد.

تلاش حکومت عربستان برای حمایت از شرکت های خصوصی و سرمایه گذاران در زمان پاندمیک شدن ویروس کرونا ادامه دار شده و این حکومت تمامی سعی خود را بری حفظ و پابرجا نگاه داشتن این فعالیت های اختصاصی به خرج داده است.

اما در بازار قطر، شاخص اصلی بورس این کشور با افت یک درصدی همراه شد و در این میان بیشترین میزان کاهش به موسسه خدمات مالی مصرف الرایان تعلق گرفت که با کاهش ۱.۵ درصدی قیمت سهام رو به رو شده بود و پس از آن بانک ملی قطر نیز کاهش ۱.۱ درصدی سهام خود را نظاره گر شد.

این در حالی است که، بانک مصرف الرایان و الخلیجی در روز پنجشنبه اعلام داشتند که در حال مذاکره برای ادغام هستند و به این ترتیب یک شرکت هلدینگ مالی به ارزش ۴۵ میلیارد دلار آمریکا تولد خواهد شد.

به این ترتیب، در بورس ابوظبی شاخص اصلی این کشور با رشد ۰.۱ درصدی رو به رو شد و قیمت سهام شرکت آکوآکالچر نیز با رشد ۳.۳ درصدی همراه شد و بانک فرست ابوظبی نیز با رشد ۰.۴ درصدی قیمت سهام رو به رو شد.

کد خبر: ۲۸٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha