۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
سم پاشی با پهباد بیماری «فیتوفترا» سیب زمینی را تشدید می کند| لزوم تهیه سموم با کیفیت 
مدیر فنی شرکت پیشگامان کشت پایدار: 

سم پاشی با پهباد بیماری «فیتوفترا» سیب زمینی را تشدید می کند| لزوم تهیه سموم با کیفیت 

گرگان- میرکریمی، مدیر فنی شرکت پیشگامان کشت پایدار گفت: استفاده از پهباد در سم پاشی مزارع سیب زمینی بیماری فیتوفترا را تشدید می کند.

پدرام میرکریمی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: «فیتوفترا» یکی از مهمترین بیماری های سیب‌زمینی در گلستان است که سرعت انتشار بسیار بالایی‌ دارد و از زمان مشخص شدن علائم بیماری ظرف ۱۰ روز کل مزرعه را درگیر می کند.

مدیر فنی شرکت پیشگامان کشت پایدار افزود: از ۶ فروردین علائم بیماری در استان مشاهده و کارگروهی با همکاری اتاق بازرگانی تشکیل شد.

وی به کشاورزان توصیه کرد برای پیشگیری از بروز این بیماری در مزارع سیب زمینی تناوب کشت را رعایت و از ارقام مقاوم استفاده کنند.

میرکریمی ادامه داد: ضدعفونی کردن بذور و عدم استفاده از آبیاری بارانی هم دیگر توصیه کارشناس شرکت پیشگامان کشت پایدار به کشاورزان بود.

وی تاکید کرد: این بیماری در خاک باقی می ماند و بایستی کشاورزان بته ها و برگ های آلوده را از زمین خارج کنند زیرا چنانچه این اقدام انجام نشود برای سال بعد هم مزرعه درگیر این بیماری خواهد شد.

میرکریمی با تاکید به اینکه زارعان سموم را از مراکز معتبر تهیه کنند، گفت: در مرحله اول از سموم حفاظتی برای پیشگیری و در مراحل بعدی کشاورز بایستی از قارچ کش های سیستمیک استفاده کند.

به گفته وی، استفاده از پهباد در سم پاشی مزارع سیب زمینی این بیماری را تشدید می کند.

کد خبر: ۲۸۰٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha