۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
تولید نفت آمریکا در ژانویه امسال کاهش یافت

تولید نفت آمریکا در ژانویه امسال کاهش یافت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش تولید نفت خام ایالات متحده در ماه ژانویه به‌دلیل سرمای شدید خبر داد.

به گزارش بازار، داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز جمعه (دهم فروردین‌ماه) نشان داد که در پی یخبندان شدید در ایالات متحده، تولید نفت خام این کشور در ماه ژانویه ۶ درصد نسبت به سطح بی‌سابقه تولید در ماه دسامبر کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های این نهاد انرژی، تولید نفت خام در ایالت نفتی تگزاس در ماه ژانویه با کاهش حدود پنج درصدی نسبت به ماه گذشته به ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید، این در حالی است که تولید نفت در ایالت داکوتای شمالی با افت حدود ۱۳ درصدی به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

توفان شدید زمستانی در ماه ژانویه تولید نفت را به‌شدت کاهش داد و بارش برف و باران در بخش وسیعی از این کشور، پالایش نفت را در ایالت تگزاس متوقف کرد.

تولید نفت خام آمریکا در ماه دسامبر به بالاترین سطح خود یعنی ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسید. داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که ایالت‌های تگزاس، داکوتای شمالی و نیومکزیکو، ایالت‌های بزرگ تولیدکننده نفت این کشور، همگی مقادیر بی‌سابقه‌ای از نفت خام را در این ماه تولید کردند.

با این حال، هوای سرد ماه ژانویه سبب شد تا تولید نفت داکوتای شمالی ۵۰ درصد کاهش یابد و به ۶۰۰ هزار تا ۶۵۰ هزار بشکه در روز برسد. دیگر مناطق مهم تولیدکننده نفت ایالات متحده نیز تحت‌تأثیر هوای سرد این ماه قرار گرفتند.

بر اساس گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا، اوضاع آب‌وهوایی بر مصرف سوخت این کشور در ماه ژانویه هم تأثیر گذاشت و فرآورده‌های نفتی عرضه‌شده در این ماه حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسید که کمترین مقدار طی دو سال اخیر به‌شمار می‌آید.

کد خبر: ۲۸۰٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha