۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
پلمب بیش از ۳ هزار مرکز به علت تخلفات بهداشتی در ایام نوروز

پلمب بیش از ۳ هزار مرکز به علت تخلفات بهداشتی در ایام نوروز

رئیس مرکز گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بازرسی و بازدید حدود ۹۹۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواذ غذایی و اماکن عمومی و پلمب بیش از سه هزار مرکز به علت تخلفات بهداشتی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش بازار، عباس علیپور درباره بازدید گروه‌های نظارتی وزارت بهداشت از رستوران‌ها، نانوایی‌ها، مراکز پخت و تهیه غذا و اماکن عمومی، گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ گروه بهداشتی شامل ۴ هزار و ۴۰۰ نیرو در ایستگاه‌های بهداشت محیط مشغول خدمت رسانی هستند که از ۲۸ اسفند تا ۸ فروردین از ۹۸۷ هزار و ۳۶۸ مورد از اماکن تهیه مواد غذایی و عمومی بازدید کرده اند.

رئیس مرکز گسترش وزارت بهداشت با اشاره به خدمت رسانی مراکز سلامت در سراسر کشور در ایام نوروز، گفت: در این ایام حدود ۶۵۷ مرکز بهداشتی روستایی، شهری و روستایی-شهری به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

دکتر علیپور افزود: همچنین حدود ۲۰۰ مرکز با وجود اینکه شبانه روزی نبودند در مکان‌های پرتردد، در ساعاتی غیر از ساعات اداری و روزهای تعطیل، فعال بودند.

رئیس مرکز گسترش وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت بیش از ۶ هزار و ۸۸۱ نفر نیروی درمانی بهداشتی، گفت: از ۲۸ اسفند تا ۸ فروردین، حدود هزار و ۹۷۱ پزشک، هزار و ۹۰۰ پرستار، ۱۱۰ ماما و ۲۵۰۰ نیروی بهداشتی به صورت شیفت بندی در کشیک‌های خود حاضر شدند.

رئیس مرکز گسترش وزارت بهداشت همچنین گفت: در مراکز مراقبت‌های واگیر نیز بیش از ۳ هزار نفر واکسن هاری تزریق شده است و از نمونه‌های اخذ شده ۲۳ مورد طغیان بیماری‌های واگیر وجود داشت که با اقدامات بجا، این مشکل رفع شده است.

کد خبر: ۲۸۰٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha