۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
معافیت مالیاتی موتور شهرک صنعتی اشتهارد را روشن می‌کند؛ آغاز به کار ۲۰درصد از ۸۰۰شرکت شهرک
گزارش بازار از البرز؛

معافیت مالیاتی موتور شهرک صنعتی اشتهارد را روشن می‌کند؛ آغاز به کار ۲۰درصد از ۸۰۰شرکت شهرک

کرج- شهرک صنعتی اشتهارد سالها با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود و به همین دلیل برخی از سرمایه‌گذاران خود را از دست داد ولی با رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری و معافیت‌های مالیاتی امید می‌رود که به زودی فعالیت جدی در این شهرک آغاز شده و بدین ترتیب مشکل اشتغال جوانان این منطقه را برطرف شود.

فتانه احدی؛ خبرگزاری بازار: اینک اما با رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری و معافیت های مالیاتی در این شهرک صنعتی نوید می رود تا بهشتی برای سرمایه گذاران ایجاد شود و آینده پر رونقی برای صنعتگران، تولیدکنندگان، کارآفرینان ایجاد شود.

بهشتی برای سرمایه گذاران
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اکنون شهرستان اشتهارد به واسطه رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری، برای صنعتگران، تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه گذاران است که معافیت های مالیاتی و بسیاری تسهیلات دیگر را برای سرمایه گذاران همراه خواهد داشت، بهشتی برای سرمایه گذاری است.

محمد امین فرشی با اشاره به تعداد سالهای معافیت مالیاتی گفت: صنعتگران، تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه گذاران در شهرک صنعتی اشتهارد تا ۱۳ سال از پرداخت مالیات بردرآمد معاف خواهند بود.

وی افزود: این اقدامات برای اشتهارد دو اتفاق خوب را رقم زد. سرمایه گذارانی که به هر دلیلی کارشان راکد و تعطیل شده بود دوباره فعالیت خود را آغاز کرده و همچنین سرمایه گذاران زیادی برای شروع فعالیت و آغاز به کار اعلام آمادگی کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز اضافه کرد: تماس های بی شماری برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی اشتهارد داشتیم.

فرشی با اشاره به توجه به زیرساختهای محیط زیستی ادامه داد: از سرمایه گذاران در صنایع پاک استقبال خواهد شد تا مشکلات زیست محیطی در این منطقه ایجاد نشود.

به گفته وی به زودی پیشرفته ترین تصفیه خانه ایران در شهرک صنعتی اشتهارد ساخته می شود.

تا پایان سال به ارزیابی دقیق خواهیم رسید
مدیر برنامه ریزی و طرحهای صنعتی شرکت شهرک های صنعتی استان البرز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال ۹۴ البرز از لیست استانهای معافیت مالیاتی در اصلاحیه این طرح حذف شد و تنها قم و سمنان در این لیست قرار گرفتند.

بهمن محمدی با اشاره به چگونگی قرار گرفتن اشتهارد در لیست معافیت مالیاتی شعاع ۱۲۰ کیلومتری از تهران گفت: در سال ۹۷ اجرای طرح معافیتی مالیاتی از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان البرز پیگیری های گسترده ای را آغاز کرد که در نتیجه، در سال ۹۹ شهرستان اشتهارد از استان البرز به این معافیت مالیاتی پیوست.

وی افزود: در فروردین ماه سال ۹۹ با مشمولیت معافیت مالیاتی شعاع ۱۲۰ کیلومتر، فصل جدیدی پیش روی اقتصاد شهرک صنعتی اشتهارد و استان البرز قرار گرفت.

محمدی با اشاره به سرریز شدن سرمایه گذاران به اشتهارد افزود: سرمایه گذاران بسیاری به قصد خرید زمین به سوی اشتهارد روانه شدند. به دلیل محدودیت این امر در اشتهارد عملی نشد چراکه دیگر زمینی در اشتهارد برای واگذاری وجود ندارد.

وی اضافه کرد: البته این مشکل با واگذاری زمین های شهرک صنعتی امید البرز در شهرستان اشتهارد قابل حل است که این اقدام در حال انجام است.

مدیر برنامه ریزی و طرحهای صنعتی شرکت شهرکهای صنعتی استان با اشاره طرح های صنعتی راکد و اجرایی شدن مجدد آنها گفت: طرحهای صنعتی بسیاری در سالهای گذشته راکد و به تعویق افتاده بود که بعد از معافیت مالیاتی از رکود خارج شدند. حدود ۸۰۰ شرکت در شهرک صنعتی اشتهارد وجود دارد که از این تعداد ۲۰ درصد ساخت و ساز و تولید را شروع کردند.

وی افزود: با این اوصاف در انتهای سال جاری و با رونق و شکوفایی اقتصادی در اشتهارد، میزان این رشد جمع بندی و بررسی خواهد شد و آینده این شهرک صنعتی پیش روی همگان مشخص می شود، هرچند کاملا معتقدیم اشتهارد بهشت سرمایه گذاران خواهد بود.

متخلفان زیست محیطی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند
مدیر کل محیط زیست استان البرز هم در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای شهرک صنعتی اشتهارد صرفا به منظور معافیت از پرداخت مالیات از سوی صاحبان صنایع بوده که گام مهمی برای تولید و اشتغال و استقبال سرمایه گذاران برای فعالیت تولیدی در شهرک صنعتی اشتهارد خواهد بود که خوشبختانه با پیگیری های مستمر استاندار، مسئولان استانی و بخش خصوصی تحقق یافت.

فردین حکیمی افزود: هر چند مشکل معافیت مالیاتی کمک چشمگیری به واحدهای مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد و یا متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک صنعتی اشتهارد خواهد کرد.

وی ادامه داد: اما موضوعی که همگام با این موضوع باید از سوی مسئولان شرکت شهرکهای صنعتی و شرکت خدماتی شهرکهای صنعتی مورد توجه جدی قرار گیرد رفع مشکل زیست محیطی ناشی از عدم کارایی سیستم های تصفیه فاضلاب در شهرکهای صنعتی بویژه شهرک صنعتی اشتهارد و یا نظرآباد است که متاسفانه منابع زیستی استان رو با خطر جدی مواجه کرده است.

حکیمی تاکید کرد: امید است در سال ۹۹ علاوه بر جهش چشمگیر در بخش تولید و اشتغال و حمایت همه جانبه از تولید کنندگان، شاهد اقدام عملی متولیان شهرکهای صنعتی در رفع معضلات زیست محیطی شهرکهای صنعتی باشیم.

وی ادامه داد: موضوعی که در سال جدید در الویت کاری محیط زیست استان قرار خواهد داشت و متخلفان مربوطه که بدون توجه به الزامات زیست محیطی، منابع زیستی استان را با خطر جدی مواجه کرده و سلامت شهروندان را به مخاطره اندازند، بدون هیچ اغماضی، تحت پیگیرد قضایی قرار خواهند گرفت.

ایجاد بیش از ۳۰ هزار شغل با رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر
استاندار البرز در این‌باره اظهار کرد: از تمامی سرمایه گذاران و کارآفرینان برای سرمایه گذاری به البرز دعوت می کنیم.

عزیزاله شهبازی گفت: از گذشته بیش از ۷۰۰ سرمایه گذاری داخلی و خارجی به دلیل اینکه اشتهارد خارج از محدوده ۱۲۰کیلومتری تهران است، به اشتهارد وارد شده و سرمایه گذاری کرده بودند و از سال ۹۴ که این شعاع به صورت هوایی محاسبه شده بود نتوانستند فعالیت قابل توجهی داشته باشند.

وی ادامه داد: ۸۰۰ واحد مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد اگر با این تفاصیل به فعالیت خود ادامه دهند بیش از ۳۰ هزار اشتغال در این شهرک ایجاد خواهد شد.

مسئولان اقتصادی استان مامور به ایجاد بسترهای توسعه
استاندار البرز گفت: به طور قطع سرمایه گذاران و تولیدکنندگانی که به دنبال فضایی مناسب برای سرمایه گذاری هستند اکنون اشتهارد را انتخاب خواهند کرد. چراکه از ۳ شهرک صنعتی بزرگ در اشتهارد، دو شهرک ظرفیت توسعه دارند از این رو مسئولان مربوطه در استان موظف خواهند بود که توسعه این شهرک ها را در دستور کار قرار دهند.

استاندار البرز افزود: کمربندی چرمشهر آبیک نیز می تواند در حوزه جنوبی بار ترافیک تهران، قم و البرز را کاهش دهد و این راه از حوالی اشتهارد می گذرد و جزو راهبردهای آینده البرز است که اشتهارد را به صورت آزادراهی به کلونی جمعیت تهران متصل کنیم از این رو این برنامه را به دولت ارائه می دهیم که در حمل و نقل بار سرعت بیشتری داشته باشد.

حل مشکلات در اشتهارد
استاندار البرز گفت: روند اعطای مجوزها و تخصیص زمین را کوتاه تر می کنیم و همه دستگاه ها و کسانی که در دادن مجوزها مسئولیت دارند، به صورت ویژه ای همراهی خواهند کرد. وشبکه برق اشتهارد که از مهمترین نیازهای حوزه تولید است، مورد پیگیری است.

بر اساس این گزارش، شهرک صنعتی اشتهارد می تواند به عنوان یک قطب اقتصادی مهم درتولید بخش صنعتی کشورنقش مهمی را ایفا کند. اما این امر لازمه همراهی مدیران و مسئولان با سرمایه گذاران و ایجاد امکانات برای این بخش است تا دیگر موانعی بر سر راه بخش خصوصی وسرمایه گذاران ایجاد نشود. اگر قراراست اشتهارد بهشت سرمایه گذاران باشد این امر به خودی خود صورت نخواهد گرفت لازمه همراهی بیشتر است.

کد خبر: ۲۸٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha