۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
۳۲۲ هزار و ۹۵ نفر در اقامتگاه های خراسان جنوبی اسکان یافتند
تا روز هفتم فروردین ماه؛

۳۲۲ هزار و ۹۵ نفر در اقامتگاه های خراسان جنوبی اسکان یافتند

بیرجند-مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی بیان کرد: میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری خراسان جنوبی از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۳۲۲ هزار و ۹۵ نفر بوده است.

هادی شاه وردی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فرودین سال جاری ۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، و توریستی خراسان جنوبی بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری خراسان جنوبی ۳۲۲ هزار و ۹۵ نفر بوده است.

شاه وردی با اشاره به اینکه میزان اقامت در مناطق نمونه گردشگری نیز ۵ هزار و ۹۶۵ نفر و در مجتمع‌های بین راهی نیز دو هزار و ۱۷۱ نفر بوده است، ادامه داد: میزان اقامت در طرح خانه مسافر هزار و ۷۲۰ نفر بوده و همچنین ۳۸ هزار و ۹۸۵ نفر نیز در زائر سراها، هزار و ۲۵۶ نفر در اردوگاه‌ها اقامت داشته‌اند.

وی بیان کرد: از دیگر آمارهای قابل توجه در حوزه گردشگری این است بر اساس داده های ثبتی اداره امور عشایر تاپایان روز ۴ فروردین‌ماه تعداد ۱۲ هزار نفر به استراحتگاه‌های عشایری شهرستان فردوس مراجعه کرده‌اند.

شاه وردی با اشاره به یک اقدام مهم در حوزه گردشگری بیان کرد: اولین جلسه شورای راهبری ثبت جهانی روستای هدف گردشگری با حضور بخشدار دیهوک، اعضای شورای اسلامی و دهیار اصفهک، فعالین گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از علاقه‌مندان و صاحب‌نظران در محل پژوهشکده خشت و گل روستای هدف گردشگری اصفهک چند روز گذشته برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: از بین تمام روستاهای سطح کشور و پس از بررسی کارشناسان در نهایت ۹ روستا برای پرونده ثبت جهانی دهکده‌های گردشگری انتخاب شدند که خوشبختانه اصفهک در این فهرست قرار گرفت.

کد خبر: ۲۸۰٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha