۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
عملیات یمن به واردات خودرو از طریق بندر «ایلات» آسیب زد
کالکالیست:

عملیات یمن به واردات خودرو از طریق بندر «ایلات» آسیب زد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از توقف واردات خودرو از طریق بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی به دلیل عملیات در یمن خبر دادند.

به گزارش بازار، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تاثیر عملیات یمن بر واردات خودرو از طریق بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند که نشان دهنده انتظار افزایش قیمت خودرو در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ است.

وب سایت اقتصادی کالکالیست گزارش داد که آخرین باری که کشتی حامل خودرو وارد بندر ایلات شده بود، در ۲۰ نوامبر بود.

این سایت با اشاره به اینکه در ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ حتی یک خودرو در این بندر تخلیه نشده، تاکید کرد بازار در حال آماده شدن برای کمبود و افزایش قیمت در نیمه دوم سال جاری است.

این وب سایت تأیید کرد که «نقشه واردات خودرو به رژیم صهیونیستی از طریق بنادر کاملاً تغییر کرده: عمده واردات به حیفا انجام می‌شود، بندر اشدود به ندرت در واردات خودرو مشارکت داشته و بندر ایلات بسته است».

به گفته گیدئون گلبر، مدیر اجرایی بندر ایلات، «با ورود آخرین کشتی حامل خودرو، حدود ۵۵ هزار خودروی جدید در بندر ایلات و اطراف آن وجود داشت که در بندر پیتباتا در تیمنا ذخیره شده بودند. امروزه از کل موجودی این خودروها «تنها حدود ۱۰ هزار خودرو در انبارهای اطراف بندر باقی مانده است».

وی گفت: «رژیم صهیونیستی همچنین خواستار تخلیه اسکله‌ها شد تا کالاهایی که در صورت بروز اضطرار نظامی در جبهه شمالی به اینجا می‌رسد، تخلیه شود، ما مناطقی را با هزینه میلیون‌ها شِکِل برای این کار آماده کرده‌ایم که از دیدگاه ما ضرر بزرگی است.»

کد خبر: ۲۸۰٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha