۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
صدور هشدار نارنجی برای فعالیت‌های دریانوردی
مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد؛

صدور هشدار نارنجی برای فعالیت‌های دریانوردی

گرگان- مدیرکل مدیریت بحران گلستان از بازگشایی همه محور مواصلاتی مسدود شده بر اثر سیلاب در استان خبر داد و افزود: سامانه جدید بارشی از امشب وارد استان می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از ستاد خبری ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان، نعمت‌الله حاجی‌زاده آخرین وضعیت استان گلستان پس از بارش‌های اخیر را تشریح و گفت: در پی ورود سامانه جدید بارشی به کشور و بارش قابل‌توجه باران در استان‌های هم‌جوار گلستان «سمنان و خراسان شمالی»، برخی محورهای استان از شامگاه روز گذشته «دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳» مسدود شد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان بابیان اینکه به دلیل وقوع سیل در حوزه دشت خراسان شمالی «محور جنگل گلستان به سمت مشهد مقدس» و اواخر دیشب محور اصلی گنبدکاووس - کلاله در محل پل بایلر مسدود شد، ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی راهداران پاک‌سازی‌شده و تردد همه نوع وسایل نقلیه در این مناطق نیز برقرار شده است.

وی از ورود سامانه جدید بارشی به استان گلستان از ساعات پایانی سه‌شنبه‌ شب خبر داد و افزود: این پدیده مناطق ساحلی استان و دریای خزر را تا روز پنج‌شنبه «۹ فروردین ۱۴۰۳» تحت تأثیر قرار می‌دهد که به همین منظور هشدار سطح نارنجی برای هرگونه فعالیت دریانوردی، صید و صیادی نیز صادرشده است.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه میهمانان نوروزی و گردشگران حتماً به هشدارهای صادرشده از سوی سازمان هواشناسی و دیگر مراجع ذیصلاح توجه کرده و برنامه‌های خود را بر اساس این هشدارها تنظیم کنند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که در تعطیلات نوروزی تردد در محورهای مواصلاتی را با چالش روبرو می‌کند، تجاوز از سرعت مطمئنه و استراحت رانندگان بوده که باید نسبت به این مسئله برنامه داشته باشند تا سلامت جان خود و سرنشینان را تأمین کنند.

وی با اشاره به آمادگی کامل همه دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امنیتی در استان گلستان برای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی و گردشگران، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم به دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان به‌عمل‌آمده است تا هم‌وطنان سفرهای ایمن و آسوده را داشته باشند.

کد خبر: ۲۸۰٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha