۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۸
برگزاری جشن نوروزگاه اصفهان با حضور ۴ هزار گردشگر| ۱۰ هزار افطاری میان گردشگران پخش شد
سرپرست میراث فرهنگی اصفهان:

برگزاری جشن نوروزگاه اصفهان با حضور ۴ هزار گردشگر| ۱۰ هزار افطاری میان گردشگران پخش شد

اصفهان - محققیان، سرپرست میراث فرهنگی اصفهان گفت: جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، با حضور بیش از چهار هزار نفر از گردشگران نوروزی در محور چهارباغ به عنوان بخشی از جشن نوروزگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا محققیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تنوع در گردشگری از طریق ارائه خدمات مختلف مورد توجه وزارت میراث فرهنگی است، اظهار کرد: این امر موجب افزایش ماندگاری گردشگران در استان اصفهان می شود.

وی افزود: در این راستا برنامه های مختلفی را در نظر گرفتیم که از آن جمله مهم ترین آنها برپایی بازارچه های صنایع دستی در شهرستان های مختلف استان و بازگشایی برخی جاذبه های ناشناخته شهر اصفهان به روی گردشگران است.

هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اصفهان میراث دار ارزشمند تمدن ایران‌ زمین

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به اینکه ما هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اصفهان را میراث دار ارزشمند تمدن ایران‌ زمین می دانیم، تاکید کرد: خانه تاریخی امین‌التجار، عمارت شاه‌نشین پل خواجو، بقعه تاریخی بابا قاسم، مقبره ملک شاه سلجوقی و خواجه نظام الملک وزیر ایرانی شاهنشاهی سلاجقه و تخت فولاد ازجمله بناهای ذکر شده است که به عنوان جاذبه های ناشاخته اصفهات میزبان گردشگران نوروز۱۴۰۳ خواهند بود.

وی با اشاره به برپایی جشن میلاد امام حسن (ع) در محور تاریخی چهارباغ در جوار زاینده رود و پخش ۱۰ هزار پذیرایی افطاری میان گردشگران نوروزی در این خیابان تاریخی بیان کرد: جشن میلاد امام دوم شیعیان با حضور بیش از ۴ هزار نفر از گردشگران نوروزی برگزار شد و مهمانان نوروزی اصفهان در دو روز گذشته، مهمان سفره کرم امام حسن مجتبی(ع) شدند.

محققیان این جشن را بخشی از نوروزگاه فرهنگی اصفهان دانست و گفت: این جشن با حضور هنرمندانی از اصفهان و سراسر کشور در محور تاریخی چهارباغ عباسی اصفهان برگزار شد.

کد خبر: ۲۸۰٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha