۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵
ایران رتبه ۹ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن:

ایران رتبه ۹ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: ایران با تولید بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن تخم مرغ، نهمین تولیدکننده در دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، حمیدرضا کاشانی گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با ۱۰۰ هزارتن افزایش تا پایان سال به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.

او قیمت مصوب هرکیلو تخم مرغ را ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: علی رغم افزایش نرخ نهاده های دامی، قیمت مصوب تخم مرغ تغییر نکرده است که انتظار می رود بعد از ماه رمضان متناسب با هزینه تمام شده، قیمت اصلاح شود.

کاشانی با بیان اینکه در تولید تخم مرغ رتبه ۹ در دنیا را داراست، گفت: با توجه به ظرفیت فعلی واحدهای مرغداری، پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن تخم مرغ در کشور وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران با بیان اینکه پتانسیل صادرات ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزارتن تخم مرغ در کشور وجود دارد، افزود: بنابر آمار سال گذشته ۱۳۵ هزارتن تخم مرغ به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار صادر شد و پیش بینی می شود که امسال صادرات تخم مرغ به ۱۶۰ هزارتن برسد.

این مقام مسئول از افزایش سرانه مصرف تخم مرغ خبر داد و گفت: سرانه مصرف تخم مرغ از ۱۱.۵ کیلو به ۱۴.۵ کیلو رسیده است که از سرانه متوسط دنیا بالاتر است، اما نسبت به کشورهای توسعه ۱۷ تا ۱۸ کیلوست که انتظار می رود به این رقم برسد.

کد خبر: ۲۸۰٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha