۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
تمرکز بارش‌ها تا ۱۲ فروردین در کدام مناطق کشور است؟

تمرکز بارش‌ها تا ۱۲ فروردین در کدام مناطق کشور است؟

تحلیل پیش بینی هفتگی بارش کشور از ۶ فروردین ماه تا ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ حاکی از آن است که تمرکز بارش‌ها تا ۱۲ فروردین در کوه‌های زاگرس، مناطقی از شمال غرب و دو سوی نیمه شرقی کوه‌های البرز است.

به گزارش بازار، جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از ۶ فروردین ماه تا ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد.

بر این اساس، بارش هفته اول (۶ تا ۱۲ فروردین) کشور عمدتا بر استان‌ها در کوه‌های زاگرس میانی و جنوبی، مناطقی از شمال غرب، دو سوی نیمه شرقی کوه‌های البرز و مناطق کوهستانی مرکز استان کرمان متمرکز است.

همچنین، با احتمال حدود ۷۵ درصد بارش انباشته هفتگی در مناطقی از استان‌ها واقع بر زاگرس میانی و جنوبی در حدود ۱۰۰ میلیمتر یا بیشتر پیش بینی شده است. در سایر مناطق کشور بارش کمتر از نرمال است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، بارش هفته دوم (۱۳ تا ۱۹ فروردین) در نوار شمالی کشور کمتر از نرمال و برای سایر مناطق نرمال تا بیش از نرمال پیش بینی شده است.

بیشترین افزایش بر استان‌ها در جنوب غرب متمرکز است و مقدار بارش انباشته برای این مناطق با احتمال حدود ۷۵ درصد بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر پیش بینی شده است.

بارش کشور در هفته‌های سوم و چهارم (۲۰ فروردین تا ۲ اردیبهشت) بین نرمال تا بیش از آن است. بارش انباشته برای برخی مناطق در نوار غربی کشور با احتمال حدود ۵۰ درصد در محدوده ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد می‌شود.

بارش کشور برای هفته‌های پنجم و ششم (۳ تا ۱۶ اردیبهشت) در محدوده نرمال مورد انتظار است.

کد خبر: ۲۸۰٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha