۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
تکاپوی ایرلاینهای داخلی برای پرواز به ترکیه/ تذکر کتبی سازمان هواپیمایی به شرکتهای ایرانی
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با بازار خبر داد

تکاپوی ایرلاینهای داخلی برای پرواز به ترکیه/ تذکر کتبی سازمان هواپیمایی به شرکتهای ایرانی

جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه تعداد زیادی درخواست از سوی ایرلاین های داخلی برای آغاز پرواز به ترکیه به سازمان هواپیمایی ارسال شده گفت: تعدادی از ایرلاین های داخلی تذکر کتبی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دریافت کرده اند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: ترکیه با درخواست جدید خود برای اینکه ایرلاین های ایرانی با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند به این کشور سفر کنند تکاپوی شدیدی در میان ایرلاین های ایرانی ایجاد کرده اند. شرکتهای هواپیمایی داخلی نیز این روزها هر مسیری را برای اینکه سریعتر بتوانند درخواست خود را از سازمان هواپیمایی به صدور مجوز تبدیل کنند انتخاب و می کنند. 

اگر چه از قبل از سال جدید اکثر پروازها به کشور ترکیه از ایران ممنوع شد و چندین پرواز برنامه ای به این کشور توسط چند ایرلاین داخلی برای بازگرداندن مسافران ایرانی که اغلب هم دانشجو بودند صورت گرفت اما این روزها با بهتر شدن نسبی وضعیت شرایط تا حدودی متفاوت شده و ایرلاین های داخلی می توانند با رعایت تمام موارد بهداشتی پروازهای خود به این کشور را انجام دهند.

به نظر می رسد استقبال پروازها از سمت ایران به ترکیه بالا باشد و این موضوع را می توان از اظهارات جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی به خوبی متوجه شد.

تکاپوی ایرلاینهای داخلی برای پرواز به ترکیه
رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه ترکیه تقاضای پرواز ایرلاین های ایرانی به این کشور را مدتهاست که ارائه کرده است، گفت: مجوز پرواز به ایرلاین های داخلی برای پرواز به ترکیه به تدریج صادر می شود. به همین منظور تاکنون شرکتهای هواپیمایی داخلی درخواست های خود را که تعداد آن هم کم نبوده به سازمان هواپیمایی ارائه کرده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که می توانید تعداد درخواست ها و یا اسامی ایرلاین های داخلی که درخواست خود را به سازمان هواپیمایی ارائه کرده اند اعلام کنید؟ گفت: تا زمانی که مجوزها صادر نشود از اعلام اسامی ایرلاین های داخلی معذوریم. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که برقراری پروازهای خارجی بسته به رفع محدودیت های کشورها و باز کردن مرزهای هوایی دارد. طبیعی است که بر اساس قراردادهای دو جانبه با کشورها پروازها صورت می گیرد.

اگر پروازها از سوی کشور طرف قرارداد انجام شد قطعا ایرلاین های داخلی نیز پروازهای خود را آغاز می کنند. پس صدور مجوز پرواز به ایرلاین های داخلی به تدریج صورت می پذیرد و این اقدام بنا بر رعایت وضعیت بهداشتی دو کشور است

جعفرزاده ادامه داد: پس اگر پروازها از سوی کشور طرف قرارداد انجام شد قطعا ایرلاین های داخلی نیز پروازهای خود را آغاز می کنند. پس صدور مجوز پرواز به ایرلاین های داخلی به تدریج صورت می پذیرد و این اقدام بنا بر رعایت وضعیت بهداشتی دو کشور است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان بهداشت جهانی، عضو ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی) هستند تاکید کرد: این سازمانها بر اساس دستورالعمل ها و پروتکل های سازمان بهداشت جهانی عمل می کنند. لذا برقراری مجدد پروازها منوط به این است که وضعیت بهداشتی دو کشور این اجازه را بدهد. پس در حال حاضر میزان پروازهای خارجی محدود است و تعداد کمی پرواز موردی توسط سازمان هواپیمایی صورت می گیرد.

به گفته وی، آغاز مجدد پروازها بسته به میزان رفع محدودیت ها دارد. اما آنچه که در مورد صدور مجوز پروازها به ترکیه باید بگوییم این است که هنوز به هیچ ایرلاین داخلی مجوز پرواز صادر نشده و اگر هم صادر شود این اقدام به تدریج خواهد بود. 

درخواست های زیادی به سازمان هواپیمایی ارائه شده است اما این درخواست ها به معنی صدور مجوز برای ایرلاین های داخلی نخواهد بود

جعفرزاده تصریح کرد: به هر حال درخواست های زیادی به سازمان هواپیمایی ارائه شده است اما این درخواست ها به معنی صدور مجوز برای ایرلاین های داخلی نخواهد بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که آیا ایرلاین های داخلی از بابت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا و سازمان هواپیمایی تذکر کتبی دریافت کرده اند؟ تاکید کرد: برای تمام بخش های هوایی و ایرلاین های داخلی دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ارسال شده است و به خوبی نیز این پروتکل ها رعایت شده است اما اگر احساس کنیم که این موارد رعایت نشده به آنها تذکراتی ارائه خواهد شد. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ایرلاین های داخلی تذکر گرفته اند؟ گفت: تذکرات بسیار کمی از سوی سازمان هواپیمایی به ایرلاین ها داده شده است که قطعا آنها نیز رعایت کرده اند.

جعفرزاده چندی پیش گفته بود: از سوی ایرلاین‌های داخلی درخواست برای پرواز به ترکیه وجود دارد، اما مجوزی که صادر می‌شود باید با در نظر گرفتن همه شرایط باشد و اگر بلیت پروازی در سایت‌های اینترنتی فروخته می‌شود قطعا باید از سازمان هواپیمایی مجوز آن دریافت شده باشد در غیر این صورت مجاز نیستند.

کد خبر: ۲۷٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha