۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
اختصاص اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی به حوزه عمرانی کردستان در سال گذشته
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان خبر داد:

اختصاص اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی به حوزه عمرانی کردستان در سال گذشته

سنندج – محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از اختصاص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه عمرانی در سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر محمدی بعد از ظهر امروز در جریان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به پیگیری های صورت گرفته سهم اعتبارات عمرانی استان کردستان در سال گذشته به بیش از پنج هزار میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: در کنار تخصیص ‌پروژه های ملی و مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کردستان، سال گذشته در مجموع حدود ٥ هزار میلیارد تومان به حوزه عمرانی تخصیص یافت و انتظار می رود که این رقم در سال جاری نیز با افزایش مواجه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان عنوان کرد: تخصیص اعتبارات حوزه عمرانی استان کردستان به ٦٢ درصد رسیده که تنها ١٠ درصد آن اسناد خزانه است و ٩٠ درصد مابقی تخصیص ‌های عمرانی معادل ‌هزار و ٦٧٨ میلیارد تومان نقدی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تصریح کرد: در حوزه اعتبارات هزینهرای بنا به دلایل مختلف از جمله اعمال فوق‌ العاده ویژه و غیره در سطح کشور و استان مشکلاتی داشتیم که خوشبختانه با مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور این مشکلات نیز حل شد.

وی گفت: کل اعتبارات هزینه ‌ای سال گذشته استان کردستان هم ٩٩٣ میلیارد تومان بود که ٧٦٩ میلیارد تومان آن مربوط به حقوق بود.

محمدی بیان داشت : اعتبارات هزینه ‌ای استان هم در طول سال مدیریت شد و اجازه ندادیم دستگاه‌ ها کسری بودجه داشته باشند و خوشبختانه تا پایان اسفند ضمن تامین کامل حقوق، مشکل کسری هم حل شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان کردستان عنوان کرد: اصل اول سازمان رعایت عدالت است و در توزیع بودجه هم بر همین مبنا و اساس حرکت کرده‌ایم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم و آغاز برنامه هفتم توسعه در کشور، گفت: برنامه ریزی های لازم جهت تحقق منویات معظم له در انتخاب شعار سال و اهداف مهم برنامه هفتم توسعه صورت خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با مدیریت صحیح مصارف و هزینه کرد بودجه توانست بسیاری از اهداف دولت سیزدهم در استان را محقق کند

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی گفت: احصاء و اتمام پروژه‌ های نیمه ‌تمام بر اساس اولویت ‌بندی در دستورکار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار گیرد.

کد خبر: ۲۷۹٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha