۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
نصف شرکت‌های هواپیمایی به بخش خصوصی تعلق دارد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

نصف شرکت‌های هواپیمایی به بخش خصوصی تعلق دارد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه صنعت هوانوردی مردم پایه است گفت در حال حاضر حدود ۵۰ درصد شرکت‌های هواپیمایی به بخش خصوصی تعلق دارد.

به گزارش بازار، محمد محمدی بخش در خصوص شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: صنعت هوانوردی را هم فناورانه به معنای لبه تکنولوژی می دانیم و هم مردم پایه، چراکه به شدت مورد قضاوت مردم قرار دارد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر حدود ۵۰ درصد شرکت‌های هواپیمایی به بخش خصوصی و مردم تعلق دارد، افزود: برای تاب آوری صنعت هوانوردی حضور مردم به عنوان بهره‌برداران اصلی در حوزه‌های مختلف رکن اصلی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: سال ۱۴۰۰ سازمان هواپیمایی کشوری شرکت‌های دانش بنیان را در قالب زنجیره بزرگ متشکل از ۵۰۰۰ شرکت بزرگ و کوچک را شناسایی و به آنها مجوز داد.

محمدی‌بخش اضافه کرد: این شرکت‌ها به‌عنوان زیر مجموعه شرکت‌های بزرگ تعمیر و نگهداری یا به صورت مستقل فعالیت خود را انجام می‌دهند و به موضوعات لبه فناوری ورود کرده‌اند.

وی تاکید کرد: این شرکت‌ها ساخت کوچک‌ترین قطعات تا سامانه‌های مختلف را انجام داده‌اند و سازمان هواپیمایی در دو موضوع کمک مالی و صدور مجوزها به آنها کمک می‌کند.

به گفته وی، شرکت‌های فناورانه حوزه صنعت هوانوردی پس از طی فرآیندهای تخصصی استانداردهای لازم هواپیمایی را ز سازمان هواپیمایی کشور اخذ می‌کنند.

کد خبر: ۲۷۹٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha