۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
ثبت ۳۰۵ هزار شغل در سامانه جستجوی شغل| ۳۲ هزار نفر وارد بازار کار شدند
در ۹ ماه پایانی سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد؛

ثبت ۳۰۵ هزار شغل در سامانه جستجوی شغل| ۳۲ هزار نفر وارد بازار کار شدند

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: بالغ بر ۳۰۵ هزار نیروی کار در سامانه شغل ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۳۲ هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند.

به گزارش بازار، امید ملک درباره آخرین وضعیت سامانه جستجوی شغل در روزهای پایانی اسفند ۱۴۰۲ گفت: بهره وری سامانه‌های کاریابی در گذشته آنطور که سیاستگذار انتظار داشت، بالا نبود و وزارت تعاون برای رفع این مشکل بستری را فراهم کرد که بازیگران حوزه کار اعم از کارجو و کارفرما بتوانند به یکدیگر متصل شوند.

وی افزود: این سامانه با شفافیتی که در اطلاعات بازار کار ایجاد می‌کند، می‌تواند هزینه جستجوی شغل را برای کارفرما و کارجو کاهش دهد. از طرف دیگر این سامانه چون به
واسطه حاکمیتی بودن به بانک‌های اطلاعاتی متصل است سوابق شغلی، تحصیلی و مهارتی کارجو را راستی آزمایی می‌کند و کارفرما نیرویی انتخاب می‌کند که گفته‌هایش با رزومه او همخوانی دارد. اصلاح آیین‌نامه مربوط به کاریابی در سال ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسید و سامانه جستجوی شغل از تیرماه سال جاری آغاز به کار کرد.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون افزود: طبق آخرین آمار تقریبا بالغ بر ۳۰۵ هزار کارجو وارد سامانه شدند و ثبت‌نام کردند. از این تعداد ۱۴۶ هزار نفر درخواست شغلی و ۲۹ هزار کارفرما درخواست نیرو را در این سامانه به ثبت رساندند.

وی اضافه کرد: از این تعداد تقریبا ۲۹۴ هزار ظرفیت شغلی ایجاد شد و ۱۰۰ هزار معرفی‌نامه برای کارجویان از طریق دفاتر کاریابی برای کارفرمایان صادر شده است. حدود ۳۲ هزار نفر نیز از این طریق وارد بازار کار شده‌اند.

کد خبر: ۲۷۹٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha