۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
تولید جهانی آهن خام در ماه فوریه ۲.۸ درصد افزایش یافت| چین، هند و ژاپن؛ ۳ تولیدکننده برتر

تولید جهانی آهن خام در ماه فوریه ۲.۸ درصد افزایش یافت| چین، هند و ژاپن؛ ۳ تولیدکننده برتر

در حالی که تولید جهانی آهن خام در فوریه ۲۰۲۴ با ۲.۸ درصد رشد نسبت به ماه قبل به ۱۱۵.۳۵ میلیون تن رسیده، کشورهای چین، هند و ژاپن کماکان برترین تولید کنندگان محسوب می شوند.

بازار؛ گروه صنعت: جدیدترین داده های آماری انجمن جهانی فولاد نشان می دهد: تولید جهانی آهن خام در فوریه ۲۰۲۴ نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۳ با ۲.۸ درصد افزایش به ۱۱۵.۳۵ میلیون تن رسید. این رقم نسبت به ژانویه ۲.۷ درصد افزایش داشته است. طبق این گزارش، تولید جهانی آهن خام در ماه فوریه ۲۰۲۴ به روش کوره بلند ۱۰۶.۶۳ میلیون تن و با روش احیای مستقیم نیز ۸.۷۲ میلیون تن بود.

چین، بزرگترین تولید کننده آهن خام

از سوی دیگر این گزارش می گوید: در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴، تولید جهانی آهن خام ۱.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و به ۲۲۷.۶۸ میلیون تن رسید. این در شرایطی است که به طور خاص، ۲۰۹.۳ میلیون تن آهن خام به روش کوره بلند و ۱۸.۳۸ میلیون تن به روش احیای مستقیم تولید شده است.

از سوی دیگر طبق گزارشی که مرکز GMK منتشر کرده در ژانویه جاری تا فوریه چین بزرگترین کشور تولید کننده آهن خام بوده است. در واقع در مدت نامبرده چین با تولید ۱۴۰.۷۳ میلیون تن، هند با ۲۳.۴۹ میلیون تن، ژاپن با تولید ۱۰.۳۴ میلیون تن، روسیه با تولید ۹.۶۵ میلیون تن و کره جنوبی با تولید ۷.۴۵ میلیون تن پنج کشوری هستند که بیشترین تولید آهن خام را رقم زده اند.

تولید ۱.۴۱ میلیارد تنی آهن خام در سال ۲۰۲۳

همچنین در این گزارش آمده است در ماه فوریه، اوکراین ۴۹۶ هزار تن آهن خام تولید کرد که ۱۰.۶ درصد نسبت به ماه قبل و ۴۰.۲ درصد سالانه کاهش داشت. برای ۲ ماه ژانویه و فوریه، این رقم به ۱.۰۵ میلیون تن رسید که رشدی ۴۲ درصدی در مقیاس سالانه را رقم زده است. به این ترتیب این کشور اوکراین که درگیر جنگ نیز است در رتبه بندی تولیدکنندگان جهانی آهن در رتبه شانزدهم قرار دارد.

گفتنی است مرکز GMK پیش از این گزارش داده بود که در سال ۲۰۲۳، تولید جهانی آهن خام ۱.۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و به ۱.۴۱ میلیارد تن رسید. در سال ۲۰۲۳ همچنین ۱.۲۹ میلیون تن به روش کوره بلند و ۱۲۰.۱۵ میلیون تن به روش احیای مستقیم تولید شده است. این گزارش همچنین نشان داد که در سال ۲۰۲۳ نیز کشورهای چین، هند و ژاپن سه تولید کننده برتر در این حوزه بودند.

کد خبر: ۲۷۹٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha