۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶
اصفهان رتبه دوم بازدید از جاذبه ها و بناهای تاریخی کشور را کسب کرد
سرپرست میراث فرهنگی استان اصفهان:

اصفهان رتبه دوم بازدید از جاذبه ها و بناهای تاریخی کشور را کسب کرد

اصفهان-محققیان؛سرپرست میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به کسب رتبه دوم استان در زمینه بازدید گردشگران از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گفت: میدان نقش جهان بیشترین بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد.

حمیدرضا محققیان در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا پذیرای گردشگران نوروزی است، بناهایی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی رسیده است.

وی با بیان اینکه بیش از سه میلیون و پانصد و ۷۳ هزار و ۸۵۰ گردشگر هم‌زمان از روز ۲۴ اسفندماه تا روز سوم فروردین وارد اصفهان شدند، افزود: در این زمان استان اصفهان رتبه دوم بازدید از بناها و جاذبه های گردشگری در کشور را به خود اختصاص داد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد: تا ابتدای روز سوم فروردین ماه، بیش از ۶۴۰ هزار نفر حداقل به مدت یک‌ شب در اصفهان اقامت داشته‌ اند و یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هم از جاذبه‌ های گردشگری این استان دیدن کردند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم میزان گردشگران با توجه به بازگشایی زاینده رود اضافه شود، بیان داشت: محور تاریخی و گردشگری زاینده رود تنها در خود نصف جهان، با توجه به وجود آثار متعدد تاریخی از جمله پل های تاریخی مارنان، سی‌وسه‌ پل، جویی، خواجو و پل شهرستان از مهم‌ترین جذابیت‌ های گردشگری اصفهان به شمار می‌رود، این محور در کل استان بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی را در کرانه خود جای داده است.

بازگشایی برخی جاذبه های خاص اصفهان در ایام نوروز

محققیان به بازگشایی برخی جاذبه های خاص اصفهان در ایام نوروز اشاره و بیان کرد: عمارت شاه‌نشین پل خواجو امسال برای اولین بار میزبان گردشگران نوروزی خواهد بود و خانه تاریخی امین‌التجار، عمارت شاه‌نشین پل خواجو، بقعه تاریخی بابا قاسم، مقبره ملک شاه سلجوقی و خواجه نظام الملک وزیر ایرانی شاهنشاهی سلاجقه و تخت فولاد ازجمله بناهای تاریخی اصفهان است که در ایام عید پذیرای گردشگران خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه چهار اثر اصفهان شامل میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است، بیان کرد: میدان نقش جهان تا روز سوم فروردین، با بیش از ۱۵۰ هزار گردشگر بیشترین بازدید را داشته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان بیان داشت: مجموعه جهانی باغ فین کاشان با ۸۰ هزار مسافر و کاخ موزه چهلستون نیز با ۵۵ هزار گردشگر در رتبه‌ های دوم و سوم بازدید تا روز سوم فروردین قرار داشتند.

گفتنی است ظرفیت اسکان شبانه در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل‌های سنتی، مهمانپذیرها، خانه‌های مسافران، مراکز اسکان شهرداری و آموزش و پرورش اصفهان در حدود ۲۸۰ هزار نفر است که ۹۰۰ مجموعه گردشگری اصفهان وابسته به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان هستند.

کد خبر: ۲۷۹٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      8 0
      واقعا اصفهان این بهشت خیال انگیز به تمام معنا زیباست .خوشحالم که عید اونجا بودم