۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
نقدینگی هدایت نشده طغیان گر می شود/ نابسامانی در بازار ارز و طلا
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

نقدینگی هدایت نشده طغیان گر می شود/ نابسامانی در بازار ارز و طلا

اردبیل - موسوی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌های کشور را بهتر است با یک برنامه‌ریزی درست به سمت تولید سوق دهیم تا از تورم لجام‌گسیخته جلوگیری گرفته شود.

سید کاظم موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تا زمانی که نقدینگی در جامعه به سمت درست و باارزش افزوده بالا هدایت نشود، طغیانگر خواهد بود. راهکار این موضوع جلب اعتماد مردم برای سرمایه گذاری در حوزه تولید و افزایش سرمایه‌های سودآوری است که می‌تواند به تقویت زیرساختی کشور نیز کمک کند.

وی اظهار کرد: در ماه‌های اخیر به دلیل هدایت ناصحیح نقدینگی در بازار، شاهد نابسامانی و افزایش تورم هستیم که مردم را به حقیقت، گرفتار مشکلات و نگرانی از بابت آینده کرده است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسات کمیسیون اقتصادی که این روزها با همراهی دولتمردان انجام می‌شود، سعی بر این است تا در سه حوزه اعم از معیشت مردم، کاهش تورم و کنترل بازار ارز و طلا به راهکارهای عملیاتی برسیم تا شرایط حاکم به‌نوعی مدیریت شود.

موسوی افزود: با توجه به مشکلاتی که کشور در حوزه فروش نفت دارد، باید صادرات تقویت‌شده و ارز حاصل از آن نیز به کشور بازگردد و عمده این منابع صرف خرید مایحتاج مردم و کالاهای اساسی و ضروری شود.

وی گفت: بخشی از نابسامانی‌ها در بازار ارز و طلا مربوط به ورود دلالان و سوداگران در این بخش است که با راهکاری مناسب بهتر است جلوی این امر گرفته‌شده و به‌جای انباشت سرمایه در بخش‌های غیرفعال و غیرمولد اقتصادی این نقدینگی به سمت تولید و افزایش اشتغال حرکت کند.

کد خبر: ۲۷٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha