۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
تجار ایرانی به حمایت های کنسولی نیاز دارند | لزوم ایجاد دفتر تجاری در ترکمنستان
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان: 

تجار ایرانی به حمایت های کنسولی نیاز دارند | لزوم ایجاد دفتر تجاری در ترکمنستان

گرگان- رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان خواستار ایجاد دفتر تجاری در ترکمنستان با هدف حمایت از تجار و بازرگانان شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، در دیدار رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان با علی مجتبی روزبهانی سفیر ایران در ترکمنستان خواسته ها و نیازهای بخش خصوصی به تفصیل مطرح شد.

در این نشست رئیس اتاق مشترک خواستار ایجاد دفتر تجاری در ترکمنستان با هدف حمایت از تجار و بازرگانان شد.

از سویی رمضان بهرامی به سیاست های سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت مبنی بر ایجاد دفاتر تجاری در کشورهای مقصد صادرات اشاره کرد و این اقدام را در راستای توسعه تجارت یک ضرورت برشمرد.

همچنین وی امکاناتی نظیر حمایت های کنسولی بازرگانی در راستای رفع مشکلات تجار را خواستار شد و گفت: باید در امر صادرات بازرگانان مورد حمایت همه جانبه قرار گیرند.

ایجاد رویداد های نمایشگاهی در دو کشور با هدف رونق تجارت از دیگر مباحث مطروحه در این دیدار بود که رونق تجارت را منجر خواهد شد.

به گفته رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، این اتاق آمادگی دارد تا نمایشگاهی در استان های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی پ تهران برگزار کند که البته برگزاری مشابه این رویداد ها در ترکمنستان هم از انتظارات ما از مسئولان ترکمنستانی خواهد بود.

پیگیری و حمایت تردد برای مسافران از مرز اینچه برون و همچنین ایجاد یک گذرگاه مرزی بین گمیشان گلستان و حسنقلی ترکمنستان از دیگر خواسته های تجار به شمار می رود که در این جلسه مطرح شد.

همچنین ساماندهی بازارچه مرزی باجگیران از مواردی است که در حضور سفیر مطرح شد، چرا که در حال حاضر تردد مسافران در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

کد خبر: ۲۷۹٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha