۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
ثبت ۱۰۸ هزار اقامت در گلستان
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد؛

ثبت ۱۰۸ هزار اقامت در گلستان

گرگان- مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان با اشاره به ثبت بیش از دو میلیون و ۲۸۸ هزار بازدید از جاذبه‌های استان طی طرح نوروزی، گفت: در ۹ روز اخیر افزون بر ۱۰۸ هزار نفر در گلستان اقامت کردند.

به گزارش بازار به نقل از ستاد خبری ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان، محمدجواد ساوری در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز سوم فروردین‌ماه دو میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۹۲ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با یک‌میلیون و ۲۶۱هزار و ۲۱۹ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

وی گفت: ۳۶۱هزار و ۵۷۵ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۲۴۳ هزار و ۸۲۸ نفر نیز از اماکن تاریخی و موزه‌ها، ۲۷۶هزار و ۷۴۲ بازدید از اماکن تفریحی، ۲۶ هزار و ۸۷۸ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۱۱۷ هزار و ۹۵۰ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

افزایش ۷.۵ درصدی اقامت در استان نسبت به سال قبل

ساوری گفت: در این مدت تعداد ۱۰۸ هزار و ۷۴۵ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

وی افزود: این میزان اقامت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با میزان اقامت ۱۰۱ هزار و ۱۴۷ نفر-شب، افزایش ۷.۵ درصدی اسکان در استان را نشان می‌دهد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان با اشاره به این‌که در این مدت ۷۴ هزار و ۹۰۷ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح استان با ۱۸هزار و ۵۶۲ نفر-شب اقامت است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۳۲ هزار و ۵۷۹ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند و ۱۲۵۹ نفر نیز د اقامتگاه‌های اضطراری اسکان داده شدند.

کد خبر: ۲۷۹٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha