۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳
شهرک های بزرگ شیلاتی در ۵ استان کشور بهره برداری می شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

شهرک های بزرگ شیلاتی در ۵ استان کشور بهره برداری می شود

بوشهر- معدنی مدیر کل دفتر میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران گفت: شهرک های بزرگ شیلاتی در ۵ استان کشور بهره برداری می شود.

وحید معدنی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سازمان شیلات ایران در راستای توسعه آبزی پروری در استان های ساحلی کشور اهتمام جدی دارد و در سال جاری در این مسیر حرکت می کنیم.

وی افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و ایجاد سایت های پرورش ماهی و میگو و جهش تولید با همکاری مردم در اولویت سازمان شیلات ایران است.

مدیر کل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران از بهره برداری از شهرک های بزرگ شیلاتی در ۵ استان کشور خبر داد و تصریح کرد: ایجاد و بهره برداری از شهرک های کشاورزی شیلاتی با هدف تولید میگو در استان های هرمزگان، گلستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و خوزستان در سال جدید مورد توجه و تاکید قرار دارد.

معدنی به اولویت سال جاری شیلات کشور اشاره و خاطر نشان کرد: علاوه بر استمرار برنامه های سال گذشته، پیش بینی می شود در سال جدید، با حمایت و همکاری های مشترک با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و دریافت مجوزهای مربوطه شاهد بهره برداری پروژه پرورش میگوی فوق متراکم در بریس، پیگیری و احیای مزارع مجتمع گواتر، توسعه پرورش میگو برای دو دوره در سال در استان سیستان و بلوچستان نیز باشیم.

وی اضافه کرد: استمرار ترویج و توسعه بهره گیری از سیستم نرسری در مزارع پرورش میگو در راستای مدیریت بهینه تولید نیز از دیگر اولویت های شیلات ایران در سال جدید است.

معدنی گفت: فعال سازی مزارع راکد پرورش میگو در مجتمع آبادان و آغاز تولید میگو در مجتمع 395 هکتاری هندیجان و پیگیری برای احداث پروژه 1111 هکتاری هندیجان در استان خوزستان نیز از دیگر اولویت های این سازمان در سال جدید است.

وی یادآور شد: ایجاد نخستین شهر مولد شیلاتی با همکاری موسسه جهاد توسعه به عنوان قرارگاه تحول و نوآوری وزارت جهاد کشاورزی در سطح 850 هکتار نیز در سال جاری محقق می شود.

معدنی ابراز داشت: همکاری مستمر با سامانه بازارگاه به منظور حمایت از بهره برداران در توزیع و تقسیم عادلانه نهاده های خوراک میگو و تجهیز و راه اندازی مراکز تکثیر و نرسری بچه ماهیان دریایی به منظور تولید و پرورش ماهی در قفس های دریایی جنوب کشور نیز از دیگر اقدامات پیش بینی شده سال جاری است.

مدیر کل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران تاکید کرد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای افزایش سطح تولید آبزیان در استان های مختلف بهره می بریم که علاوه بر جهش تولید، شاهد بهبود وضعیت اشتغال نیز خواهیم بود.

کد خبر: ۲۷۹٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha