۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
اسرائیل ۸۰۰ هکتار را در دره اردن مصادره کرد

اسرائیل ۸۰۰ هکتار را در دره اردن مصادره کرد

اسرائیل از مصادره هشت هزار دونوم معادل ۸۰۰ هکتار از زمین‌های دیگر در دره اردن خبر داد، اقدامی که فعالان ضد شهرک سازی آن را بزرگترین اقدام در اراضی فلسطینی در دهه‌های اخیر توصیف کردند.

به گزارش بازار، وبگاه ایندیپندنت عربی نوشت: «بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی راست افراطی اسرائیل، یکی از برجسته ترین حامیان و مدافعان شهرک سازی، گفت که این گام بزرگ و مهم دیگری برای شهرک سازی در دره اردن و یهودیه و سامره است که نام اسرائیل را به کرانه باختری می‌دهد».

این اعلامیه در جریان سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به اسرائیل برای ایجاد آتش بس در جنگ با حماس در نوار غزه اعلام شد، بلینکن قبلا گفته بود که گسترش شهرک سازی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای رسیدن به صلح پایدار به نتایج معکوس می انجامد.

سازمان ضد شهرک‌سازی اسرائیل صلح اکنون تایید کرد که مصادره این زمین‌ها در منطقه واقع در دامنه‌های شرقی کرانه باختری بزرگترین مصادره از زمان امضای توافقنامه اسلو با سازمان آزادیبخش فلسطین در سال ۱۹۹۳ است.

سازمان صلح اکنون افزود که هشتصد هکتار مصادره شده در نزدیکی شهرک یافیت قرار دارد و بر اساس تصمیم جدید، اکنون “زمین دولتی” محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۷۹٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha