۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
ظهور عاملی جدید در گرانی قیمت خودرو

ظهور عاملی جدید در گرانی قیمت خودرو

میان رشد هزینه‌های تولید تاثیر قابل توجهی بر قیمت خودرو داشته و این تاثیر بویژه در بازه ۳۳ ماهه پررنگ‌تر بوده است یعنی رشد هزینه‌ها در بلندمدت قیمت خودرو را بیشتر متاثر می‌کند.

به گزارش بازار، آخرین آمار شاخص تولیدکننده که بانک مرکزی منتشر می‌کند مربوط به بهمن ۱۴۰۲ است. تورم ۱۱ ماهه این شاخص یعنی تغییرات آن نسبت به اسفند ۱۴۰۱ برای زیرگروه تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم‌تریلر برابر با ۳۷.۱ درصد است.

از سوی دیگر در این مدت تورم قیمت خودروی کوییک ۱۲.۹درصد، تیبا ۱۵.۷درصد، سمند LX ۲۵.۸ درصد و دناپلاس اتومات ۵.۱ درصد است.

از سوی دیگر در بازه ۲۳ماهه نیز یعنی در مدت بهمن امسال نسبت به اسفند ۱۴۰۰، تورم تولید وسایل نقلیه برابر با ۶۰درصد بوده و در این مدت تورم قیمت کوییک ۱۰۵.۷ درصد، تیبا ۱۰۷.۷ درصد، سمند LX ۱۳۴.۶ درصد و دناپلاس اتومات ۹۰.۹ درصد بوده است.

در بازه ۳۳ ماهه نیز یعنی در مدت اسفند ۱۳۹۹ تا بهمن ۱۴۰۲، شاخص قیمت تولید ۱۳۱.۱ درصد رشد کرد، و قیمت فروش ۴ خودروی مذکور نیز هر یک تورم بیش از ۱۱۰ درصدی را تجربه کرد.

بنابراین می‌توان گفت که میان رشد هزینه‌های تولید تاثیر قابل توجهی بر قیمت خودرو داشته و این تاثیر بویژه در بازه ۳۳ ماهه پررنگ‌تر بوده است یعنی رشد هزینه‌ها در بلندمدت قیمت خودرو را بیشتر متاثر می‌کند.

ظهور عاملی جدید در گرانی قیمت خودرو

ظهور عاملی جدید در گرانی قیمت خودرو

کد خبر: ۲۷۹٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha