۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
پوشش های بیمه ای جدید در بخش تولید و تجارت تعریف شود
معاون طرح و برنامه وزارت صمت:

پوشش های بیمه ای جدید در بخش تولید و تجارت تعریف شود

زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ریسک های متناسب با تولید و تجارت باید شناسایی شده و پوشش های جدید بیمه ای در این صنعت تعریف شود.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سعید زرندی در جلسه ای که با حضور مدیران ارشد بیمه مرکزی و شرکت های بیمه برگزار شد، افزود: از ظرفیت صنعت بیمه در راستای رفع مشکلات قانونی و کاهش ریسک های حوزه صنعت، معدن و تجارت باید بهره برد.

وی گفت: چگونگی استفاده از بیمه برای ضمانت و ریسک در حمایت از تولید داخلی از موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تاکید کرد: تدوین برنامه مدون توسط صنعت بیمه برای پوشش ریسک ها با تاکید بر طراحی ابزارها و قراردادهای جدید بویژه بدلیل نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید ضروری است و وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی هرگونه همکاری را در این خصوص دارد.

زرندی گفت: در برنامه ششم آمده است، استفاده از منابع صنعت بیمه در راستای تامین مالی پایدار در اقتصاد ملی انجام شود و ما هم درخواست داریم این مهم مورد توجه قرار گیرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: رویکرد جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده از ابزارهای جدید تامین مالی برای تولید است و به دنبال استفاده از همه ظرفیتهای اقتصادی همچون، بورس، بیمه و... هستیم.

زرندی گفت: صنعت بیمه در دنیا نهادی با نقدینگی فراوان است و شرکتهای بیمه جزء اصلی ترین تامین کنندگان مالی پروژه های بزرگ و بلندمدت اقتصادی محسوب می شوند، اما در ایران تنها به بیمه تجاری محدود شده است.

وی افزود: نقش صنعت بیمه در نظام تامین مالی در اقتصاد بسیار مهم است و باید تلاش کنیم بخشی از سرمایه های موجود در این بخش را به طرف تولید سوق دهیم.

کد خبر: ۲۷٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha