۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
تولید ۵۰۰ هزار تن ماهی در دریا
مجری طرح پرورش ماهی در قفس عنوان کرد

تولید ۵۰۰ هزار تن ماهی در دریا

مجری طرح پرورش ماهی در قفس گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید ماهی در قفس در برنامه هفتم به ۱۰۰ هزارتن و در برنامه جهش تولید ۵ ساله به ۵۰۰ هزارتن برسد.

به گزارش بازار، محمد رنگرز جدی از صدور ۳۰۲ فقره پروانه تأسیس پرورش ماهی در قفس با ظرفیت تولید ۲۳۶ هزار و ۵۵۰ تن و ۳۳ فقره پروانه بهره برداری مزرعه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت تولید ۴۱ هزار و ۶۰۰ تن و راه اندازی ۷۰ مزرعه قفس دریایی در هفت استان ساحلی کشور در راستای توسعه صنعت پرورش ماهیان دریایی در قفس در آب‌های خلیج فارس و دریای خزر خبر داد.

رنگرز جدی با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس از مهمترین سیاست‌های اقتصاد دریا محور سازمان شیلات ایران محسوب می‌شود، افزود: تامین زیرساخت‌های پشتیبانی تولید از طریق شناسایی اراضی ساحلی پشتیبان مزارع قفس و معرفی بنادر موجود و تحویل بخشی از موج شکن‌های مردمی به منظور پشتیبانی از مزارع دریایی از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از صنعت پرورش ماهیان دریایی در قفس توسط سازمان شیلات بوده است.

مجری طرح توسعه پرورش ماهی در دریا ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ میزان تولید ماهی در قفس در دریا ۶۷۰۰ تن و پیش بینی تولید سال گذشته ۸۳۳۰ تن ماهی در قفس بود.

به گفته او، برآورد پتانسیل تولید ماهی در دریا در آب‌های نزدیک ساحل توسط مشاوران داخلی با مشارکت مشاوران خارجی براساس مطالعات تکمیلی حدود ۶/۴ میلیون تن در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان است.

مشاور رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه اکنون ۳۵۶ قفس پرورش ماهی در دریا مستقر هستند، افزود: اهداف کمّی تولید ماهی در دریا در برنامه هفتم ۱۰۰ هزار تن و در برنامه جهش تولید ۵ ساله ۵۰۰ هزارتن است.

او با بیان اینکه ۸۵ درصد قفس‌ها و تجهیزات پرورش ماهی در دریا در داخل کشور بومی سازی شده است، گفت: میزان سرمایه گذاری (ثابت و جاری) مورد نیاز برای تولید ۱۰۰ هزار تن معادل ۲۳۳ هزار میلیارد ریال است.

کد خبر: ۲۷۹٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha