۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
تورم ۵۰ درصدی و سیاست های انقباضی بانک ها در ۱۴۰۲ | تولید کننده و صادرکننده مستأصل شدند 
رئیس اتاق بازرگانی گرگان انتقاد کرد؛

تورم ۵۰ درصدی و سیاست های انقباضی بانک ها در ۱۴۰۲ | تولید کننده و صادرکننده مستأصل شدند 

گرگان- رئیس اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به اینکه در سال گذشته استهلاک سرمایه گذاری از سرمایه گذاری در تولید سبقت گرفت، گفت: متاسفانه در سال ۱۴۰۲ شاهد تورم ۵۰ درصدی و سیاست های انقباضی بانک ها بودیم.

به گزارش خبرنگار بازار، امیر یوسفی در مصاحبه ویدئویی که به مناسبت سال نو منتشر کرد، با تاکید به اینکه تورم سال ۱۴۰۲ بالای ۵۰ درصد بود، اظهار کرد: این تورم مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرد که با توجه به سیاست های انقباضی بانک ها، تامین نقدینگی برای فعالان بخش خصوصی با دشواری مواجه بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به اینکه در سال گذشته استهلاک سرمایه گذاری از سرمایه گذاری در تولید سبقت گرفت، افزود: همچنین صادرات با بخش نامه های خلق الساعه با مانع روبرو بود که سبب شد صادرکنندگان ما نتوانند با رقبای جهانی وارد عرصه رقابت شوند.

وی گفت: کشورهای همسایه مشوق های صادراتی برای فعالان اقتصادی ایجاد می کنند اما در کشور ما هر روز بر چالش ها و موانع افزوده می شود.

یوسفی تصریح کرد: سفارتخانه ها می توانند نقش مهمی در انجام درست فعل صادرات داشته باشند و اطلاعات بسیاری را در اختیار صادرکنندگان قرار دهد اما متاسفانه این ارتباط تنگاتنگ تا کنون به وجود نیامده است.

وی بیان کرد: بخش خصوصی تا کنون نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند و لازمه موفقیت کشور در حوزه تولید و صادرات مشورت دولت با فعالان اقتصادی است.

وی در پایان گفت: امیدوارم دولتمردان به فکر تسهیل شرایط برای حرکت بخش خصوصی و تولید باشند.

کد خبر: ۲۷۹٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha