۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
سال گذشته کالاهای غیرنفتی گلستان به ۳۰ کشور جهان صادر شد
مدیر کل گمرکات گلستان:

سال گذشته کالاهای غیرنفتی گلستان به ۳۰ کشور جهان صادر شد

گرگان- مدیرکل گمرکات گلستان گفت: کالاهای غیرنفتی گلستان در ۱۲ ماه گذشته به ۳۰ کشور جهان صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی گمرکات استان گلستان، شهریار شهریاری از صادرات حدود ۵۳۸ هزار و ۴۴۶ تُن انواع کالای ‌غیرنفتی از مبادی گمرکی این استان به ارزش تقریبی ۳۲۲ میلیون و ۷۳۷هزار ‌دلار در سال ۱۴۰۲ به ۳۰‌ کشور آسیایی و اروپایی خبر داد.

مدیر کل گمرکات گلستان افزود: این میزان صادرات به لحاظ وزنی ۴۱ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۳۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی گفت: پلی استایرن، پنیر، تخم مرغ، پسته فندقی ، خرما ،انواع لوله پروفیل و آهنی، یُد، خوارک آماده آبزیان و ورق نئوپان از کالای عمده صادراتی گلستان در این مدت است.

وی بابیان اینکه کالاهای غیرنفتی گلستان در ۱۲ ماه گذشته به ۳۰ کشور جهان صادر شده است، اضافه کرد: بیشترین حجم صادرات این استان با افزون بر ۹۱ میلیون و ۵۳۱ هزار دلار معادل ۲۹ درصد به ترکمنستان بوده و کشورهای قزاقستان، عراق، پاکستان، ازبکستان، بلغارستان، رومانی، ارمنستان، روسیه، افغانستان، قرقیزستان، ترکیه، لهستان، تاجیکستان، گرجستان، هند، امارات، آذربایجان، قطر، یونان، قبرس، بحرین، عمان، کویت، بلاروس، صربستان،سومالی، سوریه، ایتالیا و فرانسه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر: ۲۷۹٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha