۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲
۲۳ مگاوات ماینر غیر مجاز در سال ۱۴۰۲ جمع‌آوری شد
مجری طرح رمزارز شرکت توانیر:

۲۳ مگاوات ماینر غیر مجاز در سال ۱۴۰۲ جمع‌آوری شد

مجری طرح رمزارز شرکت توانیر گفت: در سال ۱۴۰۲، ۷۴۲ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز شناسایی و ۹۰۶۵ دستگاه جمع آوری شد که توان مصرفی ۲۳ مگاواتی داشتند.

به گزارش بازار، محمد خدادادی مجری طرح رمزارز شرکت توانیر گفت: استخراج رمزارزها با استفاده از تعرفه‌های برق یارانه‌ای اعم از تعرفه برق خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری غیرقانونی بوده و در ایام اوج مصرف باعث افزایش احتمال خاموشی صنایع می‌شود.

او در این خصوص افزود: ماینرهای غیرمجاز منجر به افت شاخص‌های کیفی برق شده و احتمال سوختن لوازم الکتریکی مشترکان را بشدت افزایش می‌دهند. علاوه بر این، به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی، استفاده غیرمجاز از ماینرها بعضا می‌تواند منجر به ایجاد آتش سوزی‌های گسترده نیز شود.

خدادادی با اشاره به اینکه از سال ۹۸، ۹۵۲۶ مرکز غیرمجاز رمزارز شناسایی و با آنها برخورد شده است گفت: از ابتدای طرح تا پایان دی ۱۴۰۲، ۹۵۲۶ مرکز غیرقانونی استخراج رمزارز شناسایی شده و بیش از ۲۷۰ هزار ماینر جمع آوری شده است که میزان ظرفیت مصرفی این انشعابات ۷۳۷ مگاوات بوده است.

او با تاکید بر اینکه با متخالفان این حوزه مطابق قانون برخورد شده و جرایم بسیار سنگینی برای متخلفین و مجرمین اعمال خواهد شد افزود: در سال ۱۴۰۲ و تا پایان دی ۷۴۲ مرکز شناسایی و ۹ هزار و ۶۵ دستگاه جمع آوری شده که توان مصرفی ۲۳ مگاواتی داشته اند.

او در خصوص مراکز قانونی استخراج رمزارزها گفت: این موارد، مراکزی هستند که از وزارت صمت جواز تاسیس و پروانه بهره برداری اخذ می کنند و استاندارد اجباری ۲۲۸۰۰ در خصوص نصب برچسب انرژی بر روی هر ماینر را رعایت می‌کنند. همچنین مشخصات ماینرها در سامانه جامع تجارت ثبت شده است. این مزارع می‌توانند آزادانه نسبت به فعالیت خود اقدام کرده و همچنین در صورت تامین برق از تابلوی سبز بورس انرژی، جریان برق آنها حتی در فصول گرم و سرد سال قطع نمی‌شود.

کد خبر: ۲۷۹٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha