۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
پاسخ صندوق توسعه ملی به اظهارات اسحاق جهانگیری

پاسخ صندوق توسعه ملی به اظهارات اسحاق جهانگیری

معاون سرمایه گذاری و تامین مالی صندوق توسعه ملی درمورد صحبت‌های اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم تاکید کرد که نفت در انحصار شرکت ملی نفت قرار دارد و هنوز ملی نشده است.

به گزارش بازار، رضا محمدی با اشاره به صحبت‌های اسحاق جهانگیری مبنی بر اینکه واگذاری میادین نفت به مجموعه دیگری خلاف قانون اساسی و منافع ملی است اظهار کرد: با توجه به قوانین قرار بود نفت از انحصار شرکت ملی نفت خارج شود، سایر مجموعه‌ها وارد این حوزه شوند و حوزه نفت در کشور رقابتی شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده و عملا نفت ملی نشده است.

تمامی فعالیت‌های اجرایی شرکت ملی نفت توسط صندوق بازنشستگی نفت صورت می‌پذیرد که زیرمجموعه شرکت ملی نفت است و این یعنی انحصار.

وی ادامه داد: در بحث تخصیص بودجه دستگاه‌ها و سازمان‌ها طبق قانون اساسی، بودجه باید بر اساس خزانه تقسیم‌شود اما شرکت ملی نفت ۱۴.۵ درصد از فروش نفت را از آن خود می‌کند و این موضوع نشان از انحصار طلبی این شرکت دارد.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین مالی صندوق توسعه ملی با تاکید بر اینکه نفت هنوز ملی نشده است، گفت: راهکار این است که رقبا وارد این حوزه شوند تا ملی شدن واقعی رخ دهد؛ ملی شدن واقعی جلوگیری از انحصارطلبی شرکت ملی نفت است.

محمدی در پایان به این نکته نیز اشاره کرد: در حالیکه کشورهای همسایه در حال افزایش تولید و استخراج می‌باشند، شرکت ملی نفت ایران با انحصارطلبی مانع از افزایش تولید نفت ایران شده است.

کد خبر: ۲۷۹٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha