۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
اثرات ساخت مسکن ملی در بازار از سال آینده| برخورد جدی با املاکی های غیر مجاز در سال آینده
مشاور وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با بازار اعلام کرد

اثرات ساخت مسکن ملی در بازار از سال آینده| برخورد جدی با املاکی های غیر مجاز در سال آینده

سادات، مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت مسکن برای کارگران از مرز ۱۴۰ هزار واحد مسکونی گذشت گفت: ساخت مسکن ملی اثرات خود را در سال آینده در بازار مسکن نشان می دهد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: طرح نهضت ملی مسکن با اجرایی شدن بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی به نظر می رسد بتواند نقش بسزایی بر بازار مسکن و اجاره بها داشته باشد.

برخی مقامات مسئول دولتی معتقد هستند که اگر می خواهیم طرح نهضت ملی مسکن با سرعت بیشتری حرکت کند و تاثیر مثبتی بر بازار مسکن بگذارد باید سرعت ساخت آن بیشتر از قبل شود. هر چند این روزها عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی به مرز ۲ میلیون ۴۰۰ هزار واحد مسکونی رسیده است اما به نظر می رسد برای اتمام آن تمام نگاه ها به سیستم بانکی معطوف شده است.

اما فعالان بازار مسکن معتقد هستند که اگر بخواهیم منتظر ورود واحدهای مسکن ملی به بازار مسکن برای ایجاد تعادل باشیم زمان را از دست خواهیم داد.

اگر بانک ها همراهی خوبی داشته باشند می توان به ورود واحدهای مسکن ملی به بازار در سال آینده امیدوار بود

جواد سادات مشاور وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که آیا واحدهای مسکن ملی می تواند تاثیر مثبتی بر بازار مسکن داشته باشد؟ گفت: ابتدا باید عنوان کنیم که سرعت ساخت واحدهای مسکن ملی مناسب و خوب است و اگر بانک ها همراهی خوبی داشته باشند می توان به ورود واحدهای مسکن ملی به بازار در سال آینده امیدوار بود.

عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن از مرز دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی عبور کرده است که در سال آینده اثر خود را در بازار مسکن نشان می دهد

وی افزود: عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن از مرز دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی عبور کرده است که در سال آینده اثر خود را در بازار مسکن نشان می دهد و امیدواریم سایر اقدامات نیز بتواند در کنار این طرح به خوبی بازار مسکن را کنترل کند.

سادات تاکید کرد: قطعا رونق تولید مسکن می تواند بر متعادل کردن بازار مسکن و ثبات قیمت ها تاثیرگذار باشد. قطعا دولت برای سال آینده برنامه های ویژه ای برای کنترل بازار مسکن خواهد داشت که یکی از این برنامه ها سرعت دادن به تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن و ورود این واحدهای مسکونی به بازار مسکن است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تلاش دولت بر این است که تولید مسکن رونق بگیرد ادامه داد: در جلسات شورای عالی مسکن موضوعات مسکن با وسواس بیشتری پیگیری می شود بنابراین ساخت مسکن کارگری و صنعت شهرها از موضوعات مهمی است که به شدت دنبال می شود. در حال حاضر نیز ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکن کارگری آغاز شده است.

از دیگر موضوعات محوری را که در جلسات شورای عالی مسکن پیگیری می شود، صنعت شهرها عنوان کرد و گفت: پیگیری صنعت‌شهرها با هدف مسکن کارگری در کشور آغاز شده است و هم اکنون به عدد ۱۴۰ هزار واحد در مسکن کارگری رسیده‌ایم.

برخورد با بنگاه‌های املاک غیرمجاز و بررسی تخلفات پرتکرار در بنگاه‌های مشاور املاک مجاز در سال آینده نیز باز هم مد نظر قرار خواهد گرفت

سادات در پاسخ به این پرسش که آیا ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک و برخورد با بنگاه های مسکن غیر مجاز در سال آینده باز هم ادامه خواهد داشت؟ گفت: برخورد با بنگاه‌های املاک غیرمجاز و بررسی تخلفات پرتکرار در بنگاه‌های مشاور املاک مجاز در سال آینده نیز باز هم مد نظر قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش های منتشر شده شهرداری‌ها با کمک سامانه‌ها و اطلاعاتی که در دسترس دارند، اطلاعات خانه‌های خالی را در اختیار وزارت راه‌وشهرسازی قرار می دهند و پس از بررسی اطلاعات، وزارت راه آن‌ها را جهت تشکیل پرونده به سازمان امور مالیاتی ارسال می کند.

کد خبر: ۲۷۹٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • محسن IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      4 1
      هر وقت قیمت خودرو سامان یافت و مثل قیمت خودرو در عراق و افغانستان شد قیمت خانه هم سامان میگیرد?
    • خاکستری IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      0 1
      تنها جایی که دولت با همکاری سران نظام می تواند تاثیر مثبت در ساخت مسکن داشته باشد ، ادارات و سازمان های دولتی و مخصوصاً پرسنل نظامی است، واگذاری زمین به تعاونی مسکن برای ساخت مسکن و مشارکت اعضا علاوه بر خانه دار شدن اعضا می شود.علاوه بر این ساخت خانه های سازمانی برای پرسنل نظامی و انتظامی و چرخش این نیروها مانع سکون و تخریب آنها در انجام وظایف خواهد شد.
    • حسین عابد IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      0 1
      سلام.دولت آقای رئیسی تنها دولتی که درمورد ساخت مسکن ملی وپایین آوردن هزینه ساخت واجاره مسکن به قول خودش وفاکرده لطفآ دست املاکیها ودلالان وپلتفرمهاراازسرمردم کوتاه کنید.وساخت مسکن ملی را هرچه زودتر بپایان رسانید.خاانه های خالی رااز دلالان پس بگیرید یامالیات زیادبگیرید.ومنالله توفیق
    • احمدی IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      0 0
      متاسفانه خانه مسکن ملی همه دردست دلال ها می باشدهیچ نهادوارگانی واداره ای پیگیری وبرخوردنمی نماید
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      0 0
      تو هنوز دست چپ و راستت رو بلد نیستی چطور شدی مشاور.خخخخ که حالا نظر میدی خخخخ
    • مهندس بیکار IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      1 0
      خوب دلالی راه انداختید توکشور طرف ماشین پژو مدل ۸۳ رو گذاشته ۳۵۰ میلیون خاک برسر مسئولین بیغیرتی که توانی کنترل قیمتهارو ندارید قیمت مسکن هم به این منوال فقط کل کشور تولید روگذاشتن کنار وفقط بفکر دلالی هستند طرف هیچ زحمتی نمیکشه وروزانه و ماهانه صاحب میلیونها ومیلیاردها تومان سود دلالی میشه اونوقت بدبخت مهندسین ساختمان فقط با نظارت و اجرای ناچیز ودرآمد چندغاز بدبخت وبیچاره شدند
    • مهندس بیکار IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      0 0
      ساخت وسازهابایدتوسط مهندسین ساخته بشه بعدا رفتیداز افغانستان مهندس واردکردید واز چین مهندس وافرادباسابقه کیفری واردمی کنید برای ساخت وساز واقعا این طرز مملکت داری هستش صبح تاشب هم مسئولین توشبکه های تلویزیونی برای هم نوشابه باز میکنند و بهبه وچهچه میزنند و تعریف وتمجید میکنند نمیدونم کجای دنیا اینگونه کشورداری میکنند وملت خودشون رو به اجنبی ها میفروشنددنیااینجور نمیمونه ماهم خدایی داریم زن وفرزند داریم وزندگی خرج داره
    • کارگر IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      0 0
      سلام بجاى اىنكه وعده ميدهيد وعمل نميكنيد ازاول اقای ريسى بأيد فكر كنيد ووعده. بدهيد شما پول بكير يد ازمردم بدبخت بعد از ٤ سال وعده ساعت بدهيد