۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای وضع عوارض گمرکی بر غلات روسیه است
فایننشال تایمز:

اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای وضع عوارض گمرکی بر غلات روسیه است

اتحادیه اروپا با هدف راضی نگه داشتن کشاورزان اروپا در حال آماده شدن برای اعمال تعرفه بر واردات غلات از روسیه و بلاروس است.

به گزارش بازار، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز امروز سه شنبه گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای اعمال عوارض گمرکی بر واردات غلات از روسیه و بلاروس است.

این روزنامه اضافه کرد که این اقدام اولین محدودیت برای محصولات غذایی با هدف "راضی نگه داشتن کشاورزان و برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا" است.

بروکسل مدت‌هاست در برابر فشار لهستان و کشورهای بالتیک برای محدود کردن واردات روسیه و بلاروس مقاومت می‌کند و استدلال می‌کند که چنین اقدامی می‌تواند بازارهای جهانی غذا را مختل کند و به کشورهای در حال توسعه آسیب برساند.

این روزنامه گزارش داد، اما به گفته افراد آشنا با این برنامه ها، انتظار می‌رود کمیسیون اروپا در روزهای آینده عوارضی معادل ۹۵ یورو به ازای هر تن بر غلات وارداتی از روسیه و بلاروس اعمال کند.

این منابع به روزنامه گفتند که این امر قیمت غلات را حداقل ۵۰ درصد در اروپا افزایش می‌دهد و تقاضا را از بین می‌برد. همچنین ۵۰ درصد عوارض گمرکی برای دانه‌های روغنی روسیه و محصولات روسی حاصل از آن‌ها اعمال می‌شود.

لازم به ذکر است که روسیه بزرگترین صادرکننده غلات، روغن، دانه، کود و فهرست بلندبالایی از مواد غذایی در جهان است.

چند روز پیش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حمایت خود را از ابتکار ایجاد بورس غلات در گروه بریکس اعلام کرد و خاطرنشان کرد که سفته بازی بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد و این به نوبه خود بر مصرف کنندگان تأثیر می‌گذارد.

کد خبر: ۲۷۹٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha