۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
برند فروشی در انجمن لوله و اتصالات PVC کشوری | واحدهای تولیدی بر اساس چه شاخصی برتر شناخته می شوند؟
سازمان استاندارد؛ تنها مرجع صاحب صلاحیت برای رتبه بندی

برند فروشی در انجمن لوله و اتصالات PVC کشوری | واحدهای تولیدی بر اساس چه شاخصی برتر شناخته می شوند؟

حدادی نایب رییس انجمن پلیمر و پلاستیک تهران از رتبه بندی واحدهای صنعتی توسط انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC کشور به صورت خودسر خبر داد و گفت: مرجع صاحب صلاحیت در این حوزه سازمان استاندارد است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: علی حدادی نایب رییس انجمن پلیمر و پلاستیک در گفتگو با بازار با بیان اینکه در حوزه لوله و اتصالات تنها مرجع صاحب صلاحیت برای بررسی کیفیت واحدهای تولیدی و گرید بندی آنها سازمان استاندارد است، می گوید: هر گونه ارزیابی و انطباق در مورد شناسایی شرکت های برتر باید توسط سازمان استاندارد و توسط کارشناسان متخصص این حوزه انجام شود. با این اوصاف هر رفتار و پروسه خارج از این سیستم غیر قانونی بوده و رتبه های داده شده به هیچ وجه قابل استناد نیست.

به گفته او، این در حالی است که انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات و پی وی سی کشور هم اکنون به صورت خودسر شروع به رتبه بندی واحدهای صنعتی در این حوزه کرده است. در این میان بعضا واحدهایی که به عنوان تولیدکنندگان برتر معرفی می شوند که امتیاز منفی هم داشته و حتی استاندارد آنها در مرز تعلیق و ابطال است.

او با بیان اینکه معلوم نیست رتبه های برتری که برخی از واحدهای صنعتی دریافت می کنند بر اساس چه شاخص هایی است، ادامه داد: انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات و پی وی سی کشور هر ماه تولید های برتر را با عنوان تولید کنندگان برتر با گرید A و تولید کنندگان عالی با گرید A+ را در مجله خود معرفی می کنند.

او می گوید که بسیاری از واحدهای صنعتی که به عنوان واحد برتر معرفی می شوند، تولیدکنندگان خوبی نبوده و محصولاتشان از سطح کیفی مناسبی برخوردار نیست. اما متاسفانه این واحدها توانسته اند به دلیل گواهی ها تقلبی که دریافت کرده اند، بازار را دست دیگر تولیدکنندگان درآورده اند.

او ادامه داد: بسیاری از واحدهای صنعتی به واسطه همین گواهی نامه و مدارکی که دریافت کرده اند، در بسیاری از مزایده ها و مناقصه های دولتی برنده می شوند.

کد خبر: ۲۷۹٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha