کشف محموله بزرگ قاچاق لوازم کامپیوتری
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد

کشف محموله بزرگ قاچاق لوازم کامپیوتری

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اشاره به کشف محموله بزرگ کالای قاچاق لوازم رایانه‌ای گفت: برخی افراد مرتبط نسبت به انجام اقدامات قانونی کوتاهی کرده اند.

به گزارش بازار، حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به‌ضرورت رعایت ضوابط اختصاصی تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رابطه با گروه کالایی لوازم کامپیوتری و قطعات الکترونیک، گفت: از اسفند‎‌ماه سال ۱۴۰۰ اکثر کالا‎‌های حوزه رایانه می‎‌بایست به صورت سیستمی ثبت شده و تمامی مراحل واردات، انبارش، حمل و نقل و فروش آن‎‌ها به صورت رسمی مورد رصد قرار گیرد.

وی با اشاره به تنوع بالای کالا‎های مرتبط به حوزه کامپیوتر و متعلقات آن افزود: از ابتدای اجرای این قانون، حدود ۲۲ میلیون شناسه رهگیری توسط فعالان اقتصادی در سامانه جامع تجارت ثبت شده است.

دهقانی نیا ادامه داد: از میان این ۲۲ میلیون شناسه رهگیری صادر شده، ۱۸ میلیون مربوط به کالا‎های وارداتی و ۴ میلیون مربوط به کالا‎‌های تولید داخل است. همچنین ۶۰ هزار شناسه کالا در این گروه کالایی اخذ شده است که ۳۰ هزار فعال تجاری در حوزه کالایی ذکر شده در سامانه جامع تجارت اقدامات خود را انجام داده‌اند.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به‌ضرورت ثبت اطلاعات گروه کالایی لوازم کامپیوتری و الکترونیک در سامانه جامع تجارت افزود: تمامی فعالان تجاری حوزه واردات و تولید و فروشنده این اقلام می‌‎بایست در این روند قانونی مشارکت کنند. در همین راستا اخیراً پرونده‎‌های قابل‌توجهی برای برخی متخلفان ایجاد شده است.

دهقانی نیا با اشاره به اقدام مهم یکی از دستگاه‎‌های متولی در مبارزه با قاچاق کالا، گفت: اقدامات لازم برای برخورد با متخلفان در حال اجرا است که در طی این اقدام بیش از ۲۵ میلیون یورو کالا وارداتی که در سامانه جامع تجارت ثبت نشده بود کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: انتظار می‎رود که تمامی افراد و شرکت‎های فعال در بازار لوازم رایانه‌ای و تجهیزات فناوری نسبت به انجام وظایف قانونی خود در سامانه جامع تجارت توجه لازم را داشته باشند.

کد خبر: ۲۷۹٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha