۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
ضرورت انجام پژوهش‌های معدنی با بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان
استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت انجام پژوهش‌های معدنی با بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان معادن غنی بسیار خوبی دارد، گفت: جوانان زیادی در حوزه معدن و زمین شناسی تحصیل می‌کنند که باید از این ظرفیت برای انجام پژوهش‌های معدنی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار بازار،  فتح الله حقیقی صبح یکشنبه در جلسه آموزش، پژوهش و فناوری در محل استانداری زنجان،بر لزوم اهمیت توجه به  پژوهش و فناوری در استان تاکید کرد و گفت: پژوهش لازمه توسعه است.

وی با بیان اینکه زنجان جزو استان‌های با استعداد است که جوانان بسیار خلاق و توانمندی دارد ، اظهار کرد: باید از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده شود.

استفاده از ظرفیت نخبگان مورد توجه قرار گیرد
استاندار زنجان، با بیان اینکه منسجم نیستیم و به جلسات اهمیت  داده نمی شود، گفت: بدون توجه به پژوهش ، فناوری و علم نمی‌شود به توسعه  رسید.

حقیقی با بیان اینکه باید فرهنگ و گفتمان غالب جلسات با محوریت فناوری و پژوهش باشد، افزود: از علم و دانش به روز استفاده شده و قابلیت عملیاتی شدن باشد.

وی بر لزوم برگزاری جلسات با حضور اساتید دانشگاهی و علمی که نخبگان استان هستند تاکید کردو گفت: باید از ظرفیت علمی اساتید استفاده شود.

نقشه راه توسعه زنجان تهیه شده است
استاندار زنجان، بر لزوم توجه به مقوله پژوهش تاکید کرد و گفت: در جلسات علمی و پژوهشی باید با دل و جان حضور داشته باشیم و گام های اساسی برداشته شود.

حقیقی تاکید کرد: پژوهش، آموزش، فناوری و نو آوری چهار اصل و آیتم مهم از ۱۲ اصل رقابت جهانی است و دنیا براساس این رقابت جهانی می چرخد و توسعه بر این اصل‌ها است و باید جلسات با خروجی بسیار خوبی برای این چهار اصل مهم برگزار شود. 

وی با بیان اینکه نقشه راه توسعه استان در سالجاری تهیه شده است، افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی نتوانستند این نقشه راه را اجرا کنند و باید نخبگان علمی و اساتید دانشگاهی برای اجرای نقشه راه توسعه به مدیران کمک کنند.

استفاده از ظرفیت نخبگان برای انجام پژوهش‌های معدنی
استاندار زنجان گفت: نباید از دانشگاه و دانشگاهیان فاصله بگیریم چرا که باعث می شود برنامه ها کیفیت لازم را نداشته باشند.

حقیقی  تصریح کرد: باید اساتید دانشگاهی به پژوهش در حوزه های مختلف ورود کرده و به توسعه همه جانبه کمک کنند.

وی با بیان اینکه زنجان معادن غنی بسیار خوبی دارد، افزود: جوانان زیادی در حوزه معدن و زمین شناسی تحصیل می کنند که باید از ظرفیت این نخبگان معدنی برای انجام پژوهش های معدنی استفاده شود.

کد خبر: ۲۷٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha