۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
تورم بخش صنعت در دی ماه اعلام شد

تورم بخش صنعت در دی ماه اعلام شد

براساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار در دی ماه ۱۴۰۲، شاخص قیمت کل تولیدکننده بخش صنعت ۱۰۶۹ بوده است.

به گزارش بازار، مطابق تورم ماهانه بخش صنعت ١.١ درصد بوده که یعنی میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید محصولات صنعتی در داخل کشور، در دی ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل، ١.١ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین تورم ماهانه با ٢.٨ درصد مربوط به گروه چاپ و تکثیر رسانه‌های ضبط شده و کم‌ترین تورم ماهانه با منفی ۰.٦ درصد مربوط به گروه "ساخت کُک و فراورده‌های حاصل از پالایش نفت" است.

همچنین در دی ماه ۱۴۰۲، تورم نقطه به نقطه بخش صنعت ۲۱ درصد بوده که یعنی میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید محصولات صنعتی در داخل کشور، در دی ماه ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیش‌ترین تورم نقطه به نقطه با ۵۳.۳ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات " و کمترین تورم نقطه به نقطه با منفی ٢.٤ درصد مربوط به گروه "ساخت فلزات پایه" است.

تورم سالانه صنعت ۳۱.۱ درصد محاسبه شده است. به عبارتی میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید محصولات صنعتی در داخل کشور، در ١٢ ماه منتهی به دی ماه ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٣١.١ درصد افزایش دارد. در این ماه بیش‌ترین تورم سالانه با ٧۰ .٤ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات" و کم‌ترین تورم سالانه با ١٧.١ درصد مربوط به گروه "ساخت مواد شیمیایی و فراورده‌های شیمیایی" است.

گفتنی است در فصل پاییز، تورم فصلی تولیدکننده بخش صنعت ۲.۳ درصد، نقطه به نقطه ۳۵ درصد و سالانه ۳۱.۹ درصد بوده است. بر این اساس می‌توان گفت تورم نقطه به نقطه و سالانه بخش صنعت در دی ماه نسبت به فصل پاییز کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۷۹٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha