۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
مهلت ۱۰ روزه برای رویت اوراق مالیاتی

مهلت ۱۰ روزه برای رویت اوراق مالیاتی

سازمان امور مالیاتی کشور با توضیح ترتیبات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، از مهلت ۱۰ روزه برای رویت اوراق مالیاتی خبر داد.

به گزارش بازار، بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور با هدف تکریم مودیان، ارائه مطلوب‌تر خدمات فناورانه و در راستای مفاد تبصره (۱) ماده (۲۱۹) قانون مالیات‌های مستقیم، بند (ج) ماده (۶۷) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه و قانون تجارت الکترونیک، متن ذیل جایگزین مفاد ماده (۲) دستورالعمل شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۵۳۱ ۲۵ تیر ۱۴۰۱ و اصلاحیه‌های بعدی شد.

۱- همه مؤدیانی که با تحویل درخواست خود مبنی بر استفاده از خدمات الکترونیک مالیاتی، توافق کرده اند که بارگذاری اوراق در حساب کاربری به عنوان ابلاغ به شخص مودی محسوب شود، مشمول خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی هستند و سازمان موظف است اوراق مالیاتی این مؤدیان را در حساب کاربری آنان، بارگذاری و طی ده روز از تاریخ بارگذاری، سه پیامک اطلاع رسانی به شماره‌ای که مودی در حساب کاربری خود اعلام کرده است، ارسال کنند. برای این دسته از مودیان، روز یازدهم پس از تاریخ بارگذاری اوراق در حساب کاربری آنان یا تاریخ رویت برگه توسط مودی هر کدام که مقدم باشد، تاریخ ابلاغ به شخص مودی محسوب و در اوراق مالیاتی منعکس می‌شود.

۲- سازمان می‌تواند در مورد مودیانی که درخواست موضوع بند (۱) این ماده را تکمیل نکرده اند نیز در صورت دسترسی به شماره‌ای که تعلق آن به مودی، احراز شده باشد، برای ابلاغ اوراق مالیاتی از شیوه الکترونیکی استفاده کند. در مورد این دسته از مودیان نیز اوراق مالیاتی در حساب کاربری آنان بارگذاری و طی ده روز از تاریخ بارگذاری، سه پیامک اطلاع رسانی به شماره مذکور، ارسال می‌شود. چنانچه مودی ظرف این مدت، اوراق را رویت نماید، تاریخ رویت برگه توسط مودی، به عنوان تاریخ ابلاغ به شخص مودی محسوب می‌شود. در غیر این صورت، روز یازدهم پس از تاریخ بارگذاری اوراق در حساب کاربری آنان به عنوان تاریخ ابلاغ قانونی موضوع تبصره (۱) ماده (۲۰۳) قانون مالیات‌های مستقیم به شمار خواهد آمد.

۳- هرگونه اعتراض مودی، بنا بر ترتیبات ماده (۵) این دستورالعمل، قابل رسیدگی خواهد بود.

کد خبر: ۲۷۹٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha