۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
درمان رایگان کودکان زیر هفت سال دستاورد بزرگ دولت سیزدهم است
وزیر بهداشت:

درمان رایگان کودکان زیر هفت سال دستاورد بزرگ دولت سیزدهم است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.

به گزارش بازار، بهرام عین‌اللهی اظهار داشت: بهترین خبر خوشی که می‌توانیم در آستانه سال جدید به مردم ارائه دهیم، رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال است تا از این طریق بتوانند خدمات مورد نیاز را در مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی به خوبی دریافت کنند.

وی ادامه داد: معتقدیم کودکان زمانی که بیماری‌های آنان در دوران کودکی درمان شود، امکان زندگی کردن تا ۷۰ سال پس از آن را خواهند داشت. در واقع این اقدام پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها با قابلیت درمان در این کودکان به شمار می‌رود.

درمان کودکان زیر هفت سال برای ۷۰ سال زندگی نکردن با بیماری
وزیر بهداشت اضافه کرد: زمانی که کودکی در سنین زیر هفت سال بیماری تنبلی چشم داشته باشد با درمان آن می‌توان از عمری هزینه‌های درمانی برای این کودک جلوگیری کرد زیرا اگر در این دوره درمان نشود دیگر نه تنها اصلاح نمی‌شود بلکه باید ۷۰ سال با تنبلی چشم زندگی کند.

وی تصریح کرد: درمان در همه بیماری‌ها به همین شیوه است و به عنوان نمونه در صورتی که کودکی با مشکلات در ناحیه گوش مواجه شود و اگر پیوند حلزون برای این کودک انجام نشود علاوه بر هزینه‌های سنگین درمانی، ۷۰ سال کرولال می‌شود.

عین‌اللهی افزود: بزرگترین و بهترین خبری که وزارت بهداشت در مجامع جهانی مطرح کرد و آن هم در شرایطی که در غزه کودکان کشته می‌شوند، رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال است که همه خانواده‌ها باید از این فرصت برای درمان بیماری‌ها در کودکان خود استفاده کنند.

وی معتقد است: بسیاری از بیماری‌ها در سنین زیر هفت در کودکان خود را نمایان می‌کند بنابراین تشخیص و درمان آن در این بازه زمانی بسیار دارای اهمیت است به همین دلیل این موضوع در هیات دولت تصویب و از اول اسفند سال جاری در همه بیمارستان‌های دولتی این طرح اجرایی شده است.

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال کشور
سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۵ بهمن از رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال کشور در مراکز درمانی دولتی خبر داد و گفت: این موضوع در هیات دولت مصوب شد و بزودی به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی دولتی ابلاغ می‌شود.

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور مصوبه رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال(به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار(کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی را روز نهم اسفند ابلاغ کرد.

کد خبر: ۲۷۹٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha