۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
افزایش ۶۰۰ درصدی جذب تسهیلات حمایتی از فعالان صنایع دستی زنجان
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد؛

افزایش ۶۰۰ درصدی جذب تسهیلات حمایتی از فعالان صنایع دستی زنجان

زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: جذب تسهیلات حمایتی از فعالان صنایع دستی استان ۶۰۰ درصد افزایش یافت و رقم آن به هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال طی امسال رسید.

به گزارش بازار و به نقل از میراث فرهنگی زنجان،سعید صفوی، به مجموعه اقدامات و فعالیت‌های مجموعه میراث فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: امسال سه هزار پروانه صنایع دستی در استان زنجان صادر یا تمدید شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۵۵ رشته صنایع دستی در استان فعال است که ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و مصنوعات چرمی از مهمترین آنها به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: زنجان سال گذشته در ایام نوروز جزو چهار استان برتر در افزایش اقامت مسافران بود و این موضوع در تبدیل زنجان به مقصد گردشگری قابل توجه است.

صفوی افزود: تاکنون چهار رویداد جشنواره ملی آش ایرانی، نمایشگاه ملی صنایع دستی، جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم و اجتماع عظیم یوم العباس با میزبانی استان زنجان در تقویم رویدادهای ملی ایران ثبت شده است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته زنجان بیشترین سهم را از اعتبارات مرمت بناهای تاریخی در مقایسه با سال‌های گذشته داشته و هم اکنون در همه شهرستان‌های استان پروژه‌های مرمت در دست اجرا است.

کد خبر: ۲۷۹٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha