۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
۱۲۰۰ واحد اقامتی عشایری در ۳۱ استان کشور برپا می‌شود
معاون سازمان امور عشایر ایران:

۱۲۰۰ واحد اقامتی عشایری در ۳۱ استان کشور برپا می‌شود

معاون سازمان امور عشایر ایران گفت: در نوروز امسال دست‌کم ۱۲۰۰ واحد اقامتی عشایری در قالب انواع چادر و سیاه‌چادر در ۳۱ استان کشور برای میزبانی از هموطنان دایر می‌شود.

به گزارش بازار، مهدی میزبان با اشاره به اهمیت هرچه بیشتر آشنا شدن عموم مردم با ابعاد مختلف زندگی عشایری، از گسترده‌تر شدن طرح نوروزگاه عشایری در سال پیش رو خبر داد.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر اجرای این طرح را فرصتی مناسب برای معرفی گوشه‌هایی از روش زندگی عشایر و افزایش ارتباط هموطنان عنوان کرد و گفت: علاوه بر معرفی شیوه زندگی جامعه عشایری، ابعاد مختلف فعالیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و اقتصادی عشایر و همچنین آداب و رسوم آنها در این ایام به نمایش گذاشته می‌شود.

وی میزبان گسترش شادمانی و نشاط بر اثر ارتباط با طبیعت و نیز انجام فعالیت‌های آیینی مانند انواع بازی‌های بومی و محلی را از جمله اهداف اجرای این طرح خواند و افزود: همچنین با برپایی این اقامتگاه‌ها و افزایش ارتباط و معاشرت‌ها، انواع صنایع دستی و محصولات خوراکی عشایر در معرض توجه مشتریان قرار می‌گیرد که به نوبه خود، گام مهمی در رونق اقتصادی عشایر محسوب می‌شود.

نوروزگاه‌های عشایری هر ساله از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین دایر می‌شود و به گفته معاون سازمان امور عشایر، در نوروز ۱۴۰۳ این نوروزگاه‌ها به مثابه جشنواره‌ای بهاره و همچنین اقامتگاه مسافری، در ۳۰ تا ۶۰ کیلومتری شهرهای بزرگ دایر خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۹٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha