۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
خط لوله گاز ایران برای ما اهمیت حیاتی دارد
رئیس مجلس پاکستان:

خط لوله گاز ایران برای ما اهمیت حیاتی دارد

رئیس مجلس پاکستان بر استفاده از ظرفیت پارلمان برای‌ توسعه همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: خط لوله انتقال گاز از ایران برای تامین نیاز انرژی پاکستان حائز اهمیت حیاتی است.

به گزارش بازار، سردار ایاز صادق در اسلام‌آباد با رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان دیدار و طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه تبادل نظر کردند.

سفیر ایران انتخاب سردار ایاز صادق به عنوان رییس مجلس پاکستان را به وی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در دوره تصدی ایاز صادق روزنه‌های جدید همکاری میان دو کشور به ویژه در حوزه دیپلماسی پارلمانی گشوده شود.

رئیس مجلس پاکستان خواستار توسط روابط با ایران و همکاری‌های همه جانبه شد و افزود: باید از ظرفیت مجالس دو کشور برای کمک به تقویت حجم تجارت و گشایش همکاری‌های اقتصادی استفاده شود.

وی با مهم برشمردن موقعیت جغرافیایی ایران و پاکستان در راستای افزایش تجارت منطقه‌ای و بین المللی، گفت: تقویت تجارت دوجانبه در مرزهای مشترک و پرداختن به مسائل فنی جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی اجتناب ناپذیر است.

ایاز صادق افزود که پاکستان از تقویت همکاری‌های اقتصادی با ایران، رفت و آمد هیات‌های تجاری و بازرگانی به ویژه تعامل میان بخش‌های خصوصی و دولتی استقبال می‌کند.

وی تاکید کرد که پروژه مشترک گازی با ایران برای تامین نیاز پاکستان به انرژی بسیار حائز اهمیت تلقی می‌شود.
سفیر ایران نیز با ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر در پاکستان و تشکیل دولت جدید، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای فعال سازی گروه‌های دوستی پارلمانی، همکاری‌های مجالس دو کشور در مجامع مهم منطقه‌ای و بین المللی، تقویت دیپلماسی پارلمانی و تبادل هیات‌ها اعلام کرد.

امیری مقدم سفر آتی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان را برای کمک به تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی حائز اهمیت دانست.

وی بر استفاده از ظرفیت پارلمان‌ها برای توسعه روابط اقتصادی، افزایش حجم مبادلات تجاری دوجانبه، افزایش تجارت مرزی، گشایش کانال بانکی برای افزایش مبادلات تجاری دوجانبه، فعالسازی پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان و فعال سازی بخش‌های خصوصی دو کشور در امر تجارت تاکید کرد.

کد خبر: ۲۷۹٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha