۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
افزایش سرمایه ۵۰ درصدی گروه صنعتی ایران ترانسفو| رشد شتابان صادرات تداوم خواهد داشت
مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو:

افزایش سرمایه ۵۰ درصدی گروه صنعتی ایران ترانسفو| رشد شتابان صادرات تداوم خواهد داشت

زنجان- مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: افزایش سرمایه این گروه صنعتی ۵۰ درصد خواهد شد که بعد از سه سال یک رشد خوبی را شاهد خواهد بود.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت ایران ترانسفو زنجان، مجمع فوق العاده شرکت ایران ترانسفو در محل دفتر مرکزی شرکت ایران ترانسفو و با حضور ۶۹ درصد از سهامداران با هدف افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محل سود انباشته تشکیل شد.

بخش زیادی از سهامداران این گروه صنعتی را گروه توسعه ملی، شرکت امین توان آفرین‌ساز، شرکت ساتکاپ، بانک‌های تجارت، صادرات، گروه مالی ملت و ۲۵ درصد مابقی را سهامداران حقیقی تشکیل می‌دهند.

در ابتدای مراسم، مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با اشاره به هدف برگزاری این مجمع فوق‌العاده اظهار داشت: آخرین افزایش سرمایه این گروه بزرگ صنعتی مربوط به سال ۱۳۹۹ است و سرمایه از ۳۷۵ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان رسید.

مهدی صادقی نیارکی،با اشاره به افزایش سرمایه این گروه صنعتی در این مجمع گفت: با تصویب امروز مجمع فوق العاده، افزایش سرمایه این گروه صنعتی ۵۰ درصد خواهد شد که بعد از سه سال یک رشد خوبی را شاهد خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌های تولید در کشور گفت: مهمترین مسئله و چالش تولید در حال حاضر مشکل "سرمایه‌گذاری" و "نقدینگی" است و اگر امروز از بنگاه‌های بزرگ تولیدی در کشور سؤال پرسیده شود که مهمترین چالش امروز شما چیست قطعاً موضوع نقدینگی و تأمین منابع مالی و تأمین سرمایه در گردش را مطرح می‌کنند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو تاکید کرد: اگر بنگاه‌های بزرگ تولیدی در دل خودشان سرمایه‌گذاری و برنامه توسعه نداشته باشند قطعاً این مجموعه‌ها در بلندمدت جایی برای پیشبرد اهداف سازمانی خودشان نخواهند داشت و با این اوصاف باید بخشی از تأمین منابع مالی، نقدینگی بنگاه‌ها از سوی نظام بانکی و مجموعه‌های تأمین سرمایه و همینطور بازار سرمایه تأمین شود ولی با توجه به محدودیت‌های که امروز در کشور وجود دارد غالباً بنگاه‌های تولیدی مجبور هستند از سرمایه داخلی خودشان برای جلوگیری از توقف تولید استفاده کنند. گروه صنعتی ایران ترانسفو هم از این قاعده مستثنی نبوده و با وجود در اختیار داشتن ۸۵ درصد بازار کشور ، مشکل نقدینیگی و تأمین سرمایه دارد؛ البته این موضوع را متذکر شوم که با تمام این مشکلات و چالش‌ها، این شرکت توسعه خود را در این سال‌ها ادامه داده و اجازه نداده است که پیشرفت متوقف شود.

صادقی نیارکی گزارش مختصری را در خصوص موفقیت‌های این گروه صنعتی در چند سال گذشته ارائه کرد و افزود: نگاهی به عملکرد چند سال گذشته این شرکت، موضوع توسعه‌ای شرکت را ثابت می‌کند و امروز بخش عمده‌ای از نیازهای شرکت (بیش از ۷۰ درصد) داخلی سازی شده است و اگر همراهی سهامداران حقوقی و حقیقی ایران ترانسفو نبود، قطعاً این موفقیت‌ها به دست نمی‌آمد.

وی وضعیت سوددهی، فروش، تولید و سایر مؤلفه‌ها را در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۹۷ مقایسه کرد و افزود: در حوزه تولید همگن در مگاوات آمپر در این بازه زمانی یک رشد حدوداً ۴۰ درصدی رخ داده است یعنی تولید همگن از ۲۰۳۵۳ مگاوات آمپر در سال ۹۷ به ۲۸۳۵۵ در سال ۱۴۰۲ رسیده است و در حوزه فروش هم خوشبختانه یک رشد یک هزار درصدی در شرکت اصلی و شرکت‌های زیرمجموعه به دست آمده و به طور مثال میزان فروش ۴۴۲ میلیارد تومانی در شرکت اصلی، امروزه به فروش بیش از ۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرده است.

صادرات محصولات ایران ترانسفو همواره یک اولویت اصلی بوده است

وی با تأکید بر اینکه صادرات محصولات ایران ترانسفو همواره یک اولویت اصلی بوده چرا که ارزآوری برای کشور بسیار اهمیت دارد، گفت: صادرات یک ابزار بسیار مهم برای این گروه صنعتی برای تأمین نیاز ارزی این شرکت و نقدینگی است و مقایسه وضعیت صادرات این شرکت در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۹۷ نشان می‌دهد که یک رشد شتابان در

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت:این مجموعه رخ داده است به طوری که صادرات هفت تا هشت میلیون دلاری سال ۹۷ ، امروزه به بیش از ۷۰ میلیون دلار رسیده و هدف‌گذاری ما است که در سال آینده صادرات را به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برسانیم.

صادقی نیارکی به تولید ابر ترانس‌ها برای نخستین بار در شرکت توسط گروه صنعتی ایران ترانسفو اشاره و یادآور شد: طراحی و تولید ترانسفورماتورهای ۳۸۵، ۴۰۰، ۴۱۰، ۵۰۰ مگاوات آمپر، امضا تفاهم‌نامه طراحی و تولید ابرترانسفورماتور ۶۰۰ مگاوات آمپر برای یکی از شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه، بهینه‌سازی محصولات شرکت با تولید ترانسفورماتورهای هوشمند کم تلفات با راندمان بالا، تولید انواع ترانسفورماتورهای ویژه از جمله راکتور دیتیوند ۳۴۰ کیلووار، ترانسفورماتور یکسوساز رکتیفایر و انواع ترانسفورماتور کوره فروآلیاژ برای نخستین‌بار در کشور با اتکا به دانش بومی شرکت و در راستای اقتصاد مقاومتی که پیش از این از طریق سازندگان خارجی تأمین می‌شد، تولید بزرگترین ترانسفورماتور خشک رزینی با توان ۴۸۰۰ کیلووات آمپر فقط بخشی از موفقیت‌های این شرکت است.

وی ادامه داد: داخلی‌سازی روغن ترانسفورماتور برای نخستین بار در کشور و منطقه خاورمیانه، افتتاح کارخانه تولید انواع سیم لاکی، اقدام برای تولید ورق هسته در قالب سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت توسعه معادن و فلزات و فولاد مبارکه اصفهان که منجر به صرفه‌جویی ارزی برای کشور خواهد شد، کسب مجوز تولید خودروهای برقی وگ هیبریدی ون و سواری از وزارت صمت، تأسیس شرکت خودروسازی زنگان موتور پیشران برای تولید خودرو برقی، خرید ماشین آلات سنگین برای شرکت حمل و نقل آشنا راه سماء و ورود مستقیم این شرکت به حوزه حمل و نقل کشور از دیگر دستاوردهای این شرکت در پنج سال گذشته به دلیل انجام افزایش سرمایه بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو به توسعه و نوسازی خطوط تولید اشاره کرد و افزود: افتتاح آزمایشگاه فشار قوی، افتتاح خط رنگ پولادی الکترواستاتیک، افتتاح خط برش ورق هسته، تعریف طرح توسعه جدید شرکت دانش بنیان توسعه پست‌های ایران ترانسفو، افتتاح خط برش فرم ورق هسته، افتتاح خط تولید رادیاتورسازی در ایران ترانسفو ری، افتتاح سایت دو کارگاهی شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو در شهرک صنعتی شماره یک زنجان، نصب و راه‌اندازی دستگاه فرز سه محور شرکت عایق‌های الکتریکی پارس، طراحی و ساخت شاتبلاست فوق توزیع و ..... از دیگر موفقیت‌های این شرکت در پنج سال گذشته است.

وی هدف از افزایش سرمایه ۵۰ درصدی را اینچنین توصیف کرد و افزود: هدف از این کار این است که طرح‌های توسعه‌ای را از محل نقدینگی و مدیریت نقدینگی انجام دهیم. در سال ۱۴۰۱ و ماقبل آن ۷۷۷ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ با طرح‌های اجرا شده همانند سیم لاکی اشراق، ۴۲۳ میلیارد تومان و نهایتاً حدوداً ۶۰۰ میلیارد تومان برای تامین مواد اولیه هزینه شده که جمعاً ما یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته درخواست افزایش سرمایه داریم و با این افزایش سرمایه مجموعه سهم‌های ترانسفو در بورس به ۵۴ میلیارد سهم و به ارزش ۵ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

کد خبر: ۲۷۹٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha