۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
برپایی غرفه‌های معرفی و فروش صنایع‌دستی در موزه‌های گلستان
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد؛ 

برپایی غرفه‌های معرفی و فروش صنایع‌دستی در موزه‌های گلستان

گرگان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برپایی غرفه‌های معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی در موزه های استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، محمدجواد ساوری اظهار کرد: همزمان با سفرهای نوروزی و در راستای معرفی فرهنگ، هنر و تاریخ میراث ملموس و ناملموس استان در محوطه هشت موزه سطح استان غرفه های معرفی و فروش و همچنین ورکشاپ محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان استان برپا می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این موزه ها شامل موزه باستان شناسی گرگان، موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی گرگان (خانه تاریخی امیرلطیفی)، کاخ موزه گرگان، موزه مردم شناسی آزادشهر، موزه مردم شناسی علی آباد کتول، موزه فرش گنبدکاووس، موزه مردم شناسی گمیشان و موزه مردم شناسی مینودشت است.

وی گفت: غرفه‌های ایجاد شده صنایع‌دستی همزمان با روزها و ساعات فعالیت موزه ها در محل موزه های استان برپا شده و تولیداتی از جمله جاجیم بافی، زیورآلات سنتی، نساجی سنتی، سفال و سرامیک، انواع سوزن‌دوزی، ابریشم‌بافی، سفالگری، چرم‌دوزی در کنار تراش‌های سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و غیره در معرض نمایش و فروش قرار می گیرد.

کد خبر: ۲۷۸٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha