۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
۳۰۰ میلیارد افزایش سرمایه نفت پارس برای اجرای پروژه ها
بررسی وضعیت نماد شنفت در بازار سهام ۱۴۰۳

۳۰۰ میلیارد افزایش سرمایه نفت پارس برای اجرای پروژه ها

شنفت در سال مالی جاری منتهی به ۲۹ اسفند رشدی ۲۱ درصد کسب کرده و با توجه به اینکه ۳۰۰ میلیارد افزایش سرمایه شنفت برای اجرای پروژه ها انجام داده رشد آن ادامه می یابد.

بازار؛ گروه بورس: شرکت نفت پارس طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ مبلغ معادل ۹۰۹.۳ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است.

شنفت با سرمایه ثبت شده ۲۰۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰۸۷۳ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.
این شرکت به تازگی مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته افزایش سرمایه داشته که شامل ۱۵ درصد است و بر مبنای آن ۳ میلیون سهام سهم منتشر خواهد شد.
این افزایش سرمایه در راستای اصلاح ساختار مالی و استفاده از مزایای مالیاتی موضوع بند (ه) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بکار گرفته می شود.
همچنین تابلوی سهم حکایت از این دارد که در سه ماهه بازدهی حدود منفی ۲ درصد و در یک ساله بازدهی مثبت ۳۹ درصد داشته است که با تناسب اصلاحی که شاخص کل بورس داشته عملکرد قابل قبولی ثبت کرده است. از این رو با توجه به اینکه در مجمع سال گذشته هم این شرکت ۷۹ درصد از سود کسب شده را به صورت نقدی بین سهامداران تقسیم کرده است عملا سهامداران خرد بازدهی بیشتری نسبت به تورم دست پیدا کرده اند و این روند در سال های آتی هم ادامه دار خواهد بود.
همچنین در سال جاری طرح توسعه نفت پارس برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر در دست اجرا است که بخش مهندسی آن به پایان رسیده است. هم اکنون در حال تامین تجهیزات مورد نیاز است که بخشی از آن انجام شده و هرچند به دلیل تحریم ها انجام آن به مدت زمان بیشتری نیاز دارد که فرایند واردات و... نهایی شود تسریع می شود، به همین دلیل فاز سه در سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار می گیرند.

کد خبر: ۲۷۸٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha