۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
حجم آب ذخیره شده در سدهای کرمان ۲۱ درصد است
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ ای کرمان:

حجم آب ذخیره شده در سدهای کرمان ۲۱ درصد است

کرمان- علیدادی سلیمانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان میزان حجم آب ذخیره شده در سدهای استان را ۲۱ درصد اعلام کرد.

حمید علیدادی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بحران آب در استان کرمان اظهار کرد: بیشترین حجم مصرفی آب مربوط به حوزه کشاورزی است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ ای کرمان با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب گفت: همراهی کشاورزان مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و نیاز به فرهنگسازی در این زمینه داریم.

وی با تاکید بر لزوم صرفه‌ جویی در بخش آب مطابق با برنامه مصوب سازگاری با کم آبی، هشدار داد: در صورت بی توجهی به این حوزه با فرو نشست، محدودیت تامین آب شرب، مهاجرت از روستاها به شهرها و کاهش کیفیت آب مواجه خواهیم شد.

علیدادی سلیمانی متوسط بارندگی در سال آبی جاری را ۵۳.۱ میلیمتر اعلام و عنوان کرد: در مقایسه با مدت مشابه بلند مدت این میزان ۴۳.۴ درصد کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای حجم سدهای استان کرمان را بر اساس آخرین هیدروگرافی ۵۶۹ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: با وجود بارندگی های اخیر حجم آب ذخیره شده در سدهای استان کرمان تا ۲۲ اسفند ۱۱۸.۲۴ میلیون مترمکعب و معادل ۲۱ درصد حجم سدهای استان است.

وی با اشاره به وجود چهار سد در حال بهره برداری در این استان اظهار کرد: در حال حاضر سد جیرفت ۲۳ درصد، سد تنگوئیه ۱۰ درصد، سد شهید سلیمانی ۳۰ درصد و سد نساء ۱۶ درصد ذخیره آب دارند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای کرمان با اشاره به افت قابل توجه سطح آب های زیرزمینی دشت های استان طی سال های گذشته گفت: برای جبران این افت باید زمان زیادی بگذرد و امکان رفع آن در کوتاه مدت وجود ندارد.

وی به بارندگی های اخیر در کرمان اشاره و تصریح کرد: وضعیت منابع آب زیرزمینی استان با این حجم بارندگی بهبود نمی یابد.

علیدادی سلیمانی تاکید کرد: باید با اجرای برنامه سازگاری با کم آبی و کاهش برداشت برای حفظ منابع آب زیرزمینی تلاش کنیم.

کد خبر: ۲۷۸٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha