۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
خطرات نگهداری ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال خارجی

خطرات نگهداری ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال خارجی

برای خرید ارز دیجیتال شما باید ابتدا به یک صرافی مطمئن مراجعه کنید. بعد از خرید ارز، باید آن را به کیف پول شخصی خود انتقال دهید.

به گزارش بازار، برای خرید ارز دیجیتال شما باید ابتدا به یک صرافی مطمئن مراجعه کنید. بعد از خرید ارز، باید آن را به کیف پول شخصی خود انتقال دهید. بسیاری از افراد بعد از خرید ارز، آن را در حساب خود در صرافی ارز دیجیتال خارجی نگهداری می‌کنند. این کار باعث می‌شود، سرمایه آن‌ها در معرض ریسک قرار گیرد. در این مطلب قصد داریم راجع‌به خطرات مربوط‌به نگهداری ارز دیجیتال در صرافی خارجی صحبت کنیم. با خواندن این مطلب می‌توانید معاملات امن‌تری روی ارزهای دیجیتال داشته باشید.

چرا نباید ارزهای دیجیتال را در کیف پول صرافی خارجی نگه داشت؟

همانطور که اشاره شد، نگهداری ارز در صرافی ارز دیجیتال، با خطراتی همراه است. در این قسمت قصد داریم راجع‌به این خطرات بیشتر صحبت کنیم.

عدم مالکیت کیف پول

برای خرید ارز دیجیتال، شما باید بدانید که مالک کیف پول صرافی نیستید! اگر سرمایه خود را در کیف پول‌های شخصی قرار دهید، امکان دسترسی و مالکیت آن وجود دارد؛ اما کیف پول صرافی، ماهیتی متفاوت نسبت‌به کیف پول‌های شخصی دارد. کیف پول‌های صرافی از نوع کیف پول گرم هستند؛ بنابراین، اگر هرگونه مشکلی در صرافی ایجاد شود، تمام سرمایه شما در کیف پول صرافی از بین خواهد رفت. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت، کیف پول‌های صرافی متعلق به شما نیستند؛ همین امر باعث مشکلات احتمالی خواهد شد.

نظارت قانونی ضعیف

صرافی‌های ارز دیجیتال ماهیتی متمرکز دارند؛ همین امر باعث می‌شود تا مشکلاتی در خرید ارز دیجیتال به‌وجود آید. قوانین حاکم بر دنیای ارزهای دیجیتال کمی بحث برانگیز است. در این حوزه فعالیت‌ها گاهی براساس قانون نیست و امکان تخلف در آن وجود دارد؛ برای مثال ممکن است یک صرافی خارجی ناگهان به‌طورکلی مسدود شود. با مسدود شدن صرافی، حساب کاربران هم بلاک شده و دسترسی به سرمایه فرد وجود نخواهد داشت. این در حالیست که مالکان صرافی‌ها این اطمینان را به مشتریان می‌دهند که دارایی آن‌ها به‌طورکامل در امنیت است. با این وجود هیچکس نمی‌تواند این موضوع را تضمین کند. درواقع صرافی‌ها در صورت از دست رفتن سرمایه کاربران، هیچ‌گونه تعهد و مسئولیتی ندارند.

هک صرافی ارز دیجیتال

خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های خارجی با مشکلاتی چون عدم امنیت و نظارت قانونی همراه است؛ بااین‌وجود، مشکل هک شدن صرافی هم وجود دارد. درواقع مشکل هک شدن صرافی‌ها به‌دلیل عدم نظارت قانونی روی فعالیت آن‌ها رخ می‌دهد؛ برای مثال اگر هکرها دست به دزدی کوین خاصی در صرافی بزنند، برای پیگیری و برگرداندن آن نمی‌توان چاره‌ای اندیشید. این در حالیست که فناوری بلاک‌چین، دارای امنیت بسیار بالایی است؛ اما ماهیت صرافی‌های خارجی متمرکز بوده و مشکلاتی که گفته‌شد را دارد.

خطرات نگهداری ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال خارجی

خرید و فروش و نگهداری ارز دیجیتال به شیوه‌ای امن

حال که با خطرات نگهداری ارز دیجیتال در صرافی خارجی آشنا شدیم، باید به راهکارهایی امن برای خرید ارز دیجیتال و نگهداری آن هم اشاره کنیم.

نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول شخصی

برای نگهداری بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال، باید آن‌ها را در کیف پول شخصی خود انتقال دهید. این کار ریسک از بین رفتن سرمایه شما را تا حد زیادی کم می‌کند. البته باید نکاتی را در این باره هم رعایت کنید؛ برای مثال نباید به‌هیچ‌عنوان رمز کیف پول شخصی خود را فاش کنید.

انتخاب صرافی معتبر

برای انتخاب صرافی جهت خرید و فروش ارز دیجیتال مطمئن، کار شما شاید کمی سخت باشد؛ زیرا امروزه صرافی‌های زیادی در این حوزه مشغول‌به فعالیت هستند. برای انتخاب صرافی جهت خرید ارز دیجیتال، باید گزینه‌های مختلف را به‌خوبی بررسی کنید. صرافی موردنظر باید مطابق آخرین قیمت تعیین‌شده، معاملات را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

صرافی والکس یکی از معتبرترین صرافی‌های حال حاضر و فعال در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال است. در این صرافی شما می‌توانید معاملات را به شکل آنی و با آخرین قیمت تعیین‌شده برای هر ارزی انجام دهید. نرخ کارمزد این صرافی، در میان سایر صرافی‌ها بسیار مناسب است. پشتیبانی فعال در تمامی روزها و تمامی ساعت‌های هفته، از دیگر ویژگی‌های صرافی والکس است که آن را متمایز می‌کند.

چگونه متوجه شویم یک صرافی معتبر است؟

در دنیای رمز ارزها، هیچ تضمینی برای مواجه نشدن با هکرها وجود ندارد. تنها راهکار برای خرید ارز دیجیتال به شیوه‌ای مطمئن، انتخاب یک صرافی معتبر است. یک صرافی معتبر باید سطح امنیت بالایی را برای پلتفرم خود به‌وجود آورده باشد تا امکان از دست رفتن سرمایه وجود نداشته باشد. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که باید برای انتخاب صرافی در نظر داشته باشید.

بررسی آدرس صرافی

در گام اول آدرس صرافی را چک کنید. آدرس صرافی باید از HTTPS شروع شود. وجود این گواهی دیجیتال در ابتدای آدرس به‌طور خودکار گواه اعتبار صرافی موردنظر است. روی این نسخه رمزگذاری‌شده نمی‌توان اطلاعات را هک یا تغییر داد؛ برای مثال آدرس صرافی والکس بدین صورت https://wallex.ir/ است.

امکان خرید و فروش روی ارزهای متنوع

یک صرافی معتبر باید امکان خرید انواع ارزهای دیجیتال را برای شما فراهم آورد؛ علاوه‌براین، معاملات شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن و با به‌روزترین قیمت ارزهای دیجیتال همراه باشد. خرید ارز دیجیتال در یک صرافی معتبر، به شما کمک می‌کند تا ریسک کمتری در معاملات خود داشته باشید.

در صرافی والکس امکان معامله روی انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال برای کاربران وجود دارد. در این صرافی بیش از ششصدهزار معامله‌گر فعالیت دارند. این صرافی حجم معاملات بسیار بالا و کاملا شفاف دارد، به‌گونه‌ای که تا به امروز هیچگونه اثری از پولشویی یا هک حساب کاربران در این صرافی گزارش نشده‌است.

پشتیبانی سریع

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های یک صرافی خوب، داشتن یک تیم پشتیبان قوی است. در صرافی والکس پشتیبانی از معاملات مشتریان به‌صورت 24 ساعته در تمامی ساعات روز انجام می‌شود؛ به‌همین‌دلیل کاربران می‌توانند با خیال راحت در هر ساعت از روز، مشکلات خود را با تیم پشتیبانی مطرح کنند.

خطرات نگهداری ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال خارجی

کلام آخر

بازار رمز ارزها یک بازار بسیار جذاب برای جامعه امروزی است؛ با وجود جذاب بودن خرید ارز دیجیتال و سودآوری از آن، شما باید از خطرات سرمایه‌گذاری در این بازار آگاه باشید تا بتوانید ضمن حفظ سرمایه، آن را رشد دهید. در این مطلب راجع‌به خطرات احتمالی نگهداری رمزارزها در صرافی خارجی صحبت کردیم. علاوه‌براین، به فعالیت‌های صرافی والکس نیز اشاره شد. در این صرافی شما می‌توانید انواع رمز ارزها را با اطمینان‌خاطر خرید و فروش کنید. توجه داشته باشید که برای فعالیت در بازارهای مالی باید قبل از هر چیز آموزش لازم را دیده باشید؛ متن این محتوا صرفا جنبه آموزشی دارد و توصیه‌ای راجع‌به خرید یا فروش ارز خاصی نمی‌شود.

کد خبر: ۲۷۸٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha