۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۵
سایبان کولر روزانه  ۲۴۰ لیتر مصرف آب را کم می کند
چطور مصرف آب کولر خود را کاهش دهیم؟

سایبان کولر روزانه ۲۴۰ لیتر مصرف آب را کم می کند

هر کولر آبی بدون سایه بان در شبانه روز حدود ۴۰۰ لیتر و در هر ساعت حدود ۱۶ لیتر آب مصرف می کند. این در حالی است که قرار دادن یک سایه بان روی آن می تواند میزان مصرف آن را ۲۴۰ لیتر کاهش دهد.

بازار؛ گروه انرژی: بیش از یک ماه از روزهای پیک مصرف آب باقی مانده است و مسئولان از احتمال افزایش مصرف آب به ۴ میلیون مترمکعب یعنی ۳۰ درصد بیشتر از حجم دریاچه چیتگر سخن می گویند.   بر اساس آخرین آماری که اعلام شده تهرانیها  در سیزدهم تیر ۳ میلیون و ۶۰۰  هزار مترمکعب آب مصرف کرده‌اند. بر اساس آماری که محمدرضا کرمی‌نژاد معاون آبفا به بازار اعلام کرده، با وجود رشد ۱۷ درصدی بارندگی‌ها در سال آبی ۹۹-۹۸ ذخایر سدهای تهران نسبت به پارسال کاهش یافته است. این حجم از آب اما در شرایطی در تهران مصرف می‌شود که با یک سری اقدامات ساده می توان میزان مصرف را تا حد زیادی کاهش داد.  

معاون آبفای تهران با اشاره به تاثیر یک سری اقدامات ساده در کاهش مصرف آب گفت: یک کولر آبی وقتی که سایه بان دارد ۱۶۰ لیتر آب در شبانه روز مصرف می‌کند این در حالی است که میزان مصرف کولرهای بدون سایه بان به ۴۰۰ لیتر در ۲۴ ساعت هم می‌رسد.

یک حساب کتاب ساده نشان می‌دهد که کولرهای بدون سایه بان در هر ساعت چیزی حدود ۱۶ لیتر آب مصرف می‌کنند. در واقع  ۵ ساعت خاموش کردن کولر در ساعت‌هایی که دمای هوا خیلی گرم نیست می‌تواند به کاهش حدود ۸۰ لیتری آب منجر شود. حال اگر طبق گفته‌های کرمی‌نژاد تعداد مشترکان تهران را  یک میلیون و ۷۶ هزار مشترک در نظر بگیریم و همه این مشترکان حدود ۵ ساعت در روز کولرهای خود خاموش کنند، بیش از ۸۶ میلیون لیتر از مصرف آب در پایتخت کاسته می‌شود.  

 معاون آبفای تهران با بیان اینکه معمولا پیک مصرف آب از ۱۵ خرداد تا ۱۵ مرداد است و کنترل مصرف باید همچنان جدی گرفته شود، ادامه داد: به عنوان مثال در هر ۲۰ ثانیه که افراد اقدام به شست و شوی دست خود می کنند شش لیتر آب مصرف می شود، بنابر این توصیه می شود که افراد ابتدا از صابون استفاده و سپس شیر آب را باز کنند.

کد خبر: ۲۷٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha