۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
جنگیدن برای بقا| بد عهدی پتروشیمی آبادان در تحویل PVC
نایب رییس انجمن پلیمر و پلاستیک تهران:

جنگیدن برای بقا| بد عهدی پتروشیمی آبادان در تحویل PVC

نایب رییس انجمن پلیمر و پلاستیک تهران گفت: همچنان با کمبود عرضه PVC S۵۷ و PVC S۶۰ مواجه هستیم ضمن اینکه خریدهایی که از پتروشیمی آبادان داریم هم به موقع تحویل داده نمی شود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: علی حدادی نایب رییس انجمن پلیمر و پلاستیک تهران در گفتگو با بازار با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه در ۲ ماه گذشته، گفت: مواد اولیه در این مدت حدود ۸ هزار تومان گران تر شده است. به عنوان مثال مواد اولیه ای که حدود ۲ ماه پیش به قیمت ۳۲ هزار تومان خریداری می کردیم حالا باید ۴۰ هزار تومان برای آن هزینه پرداخت کنیم.

او ادامه داد: این رشد قیمت ها در بازار آزاد هم وجود داشت و قیمت مواد اولیه مصرفی در این این صنعت از حدود ۳۸ هزار تومان در اوایل پاییز به حدود ۴۶ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

نایب رییس انجمن پلیمر و پلاستیک تهران اظهار داشت: افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه های تولید در شرایطی صورت گرفته که هیچ تغییری در قیمت فروش محصولات اتفاق نیفتاده و بازار در رکود به سر می برد. همین مساله باعث شده که درآمد- هزینه های بسیاری از واحدهای تولیدی در این صنف در نقطه سر به سر قرار داشته باشد.

این فعال صنعتی با اشاره به کاهش سودآوری در بخش تولید، گفت: واحدهای صنعتی برای بقای خود در حال جنگیدن با بسیاری از چالش های اقتصادی هستند و دیگر رمقی برای بسیاری از آنها باقی نمانده است. در این میان بسیاری ترجیح می دهند که سرمایه های خود را وارد بازارهای سوددهی کنند که متاسفانه ربطی هم به تولید ندارد.

حدادی در بخش دیگری از سخنان خود با وضعیت اسفناک پتروشیمی آبادان به عنوان اصلی ترین تولید کننده پی وی سی ها گفت: کیفیت محصولات نسبت به گذشته بهتر شده اما همچنان با کمبود عرضه PVC S۵۷ و PVC S۶۰ مواجه هستیم ضمن اینکه خریدهایی که از پتروشیمی آبادان داریم هم به موقع تحویل داده نمی شود.

کد خبر: ۲۷۸٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha