۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
رکورددار جریمه سال ۱۴۰۲ با خلافی ۶۵ میلیون تومانی| پراید، ساینا و پژو؛ پرتصادف‌ترین خودروها
رییس پلیس راهور خبر داد

رکورددار جریمه سال ۱۴۰۲ با خلافی ۶۵ میلیون تومانی| پراید، ساینا و پژو؛ پرتصادف‌ترین خودروها

رییس پلیس راهور بیشترین خلافی سال ۱۴۰۲ را مربوط به خودرویی با ۶۵ میلیون ۴۰۰ هزار تومان جریمه ذکر کرد و گفت: این خودرو که میزان جریمه‌اش از ارزش آن بیشتر بود توقیف و پرونده قضایی برای آن تشکیل شده است.

به گزارش بازار، سردار سید تیمور حسینی روز شنبه در نشست با رسانه‌ها اظهارداشت: مولفه های متعدد از جمله جمعیت نشان از افزایش آسیب های ترافیکی می دهند.

وی با اشاره به اینکه تعداد وسائل نقلیه چهار درصد و تعداد خودرو ۵/۱ و موتور سیکلت ۴/۴ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافتند است، افزود: تعداد کسانی که گواهینامه گرفتند ۳/۱ درصد افزایش داشته است و این آمار با افزایش تصادفات تقریبا همخوانی دارد.

به گفته رییس پلیس راهور فراجا در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۴/۹ درصدی تصادفات بودیم و ۱۷ هزار و ۱۷۷ مورد تصادف ثبت شد که سه عامل عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز و عدم کنترل وسیله نقلیه علت اصلی ۶۰ درصد تصادفات هستند.

به گفته این مقام ارشد پلیس راهور، طی سالی که گذشت ۲۲/۹ درصد جانباختگان سوانح رانندگان وسائل نقلیه، ۳۴/۸ درصد موتورسیکلت و ۱۹ درصد عابرین پیاده بودند.

وی با بیان اینکه ۵۱ درصد جانباختگان در صحنه تصادف فوت می کنند، افزود: ۴۱ درصد در مراکز درمانی فوت شدند و برداشت ما این است که باید مدیریت سرعت جزو ماموریت اصلی پلیس باشد.

سردار حسینی شاخص تصادفات در کشور را مطلوب ندانست و افزود: در کشور ما در هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۱ نفر بر اثر تصادف فوت می کنند که این شاخص در دنیا به طور میانگین ۱۶/۷ و شاخص آسیا ۱۲/۷ درصد است.

رییس پلیس راهور فراجا اظهارداشت : پراید، ساینا و پژو بیشترین سهم را در تصادفات به خود اختصاص دادند که البته نباید میزان تیراژ این خودروها در مقابل دیگر خودروها را نادیده گرفت.

وی همچنین به صدور ۱۵۷ میلیون برگه جریمه طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: از این تعداد ۲ میلیون مورد تخلف حادثه ساز بوده است.

سردار حسینی ادامه داد: شمار قبوض جریمه تخلفات رانندگی در مقابل تردد نشان میدهد که ۹۸ درصد ترددهای ما قانونمند و شامل جریمه نبود و فقط ۲ درصد از میزان تردد ما مشمول جریمه بود.

به گفته او، بیشترین جریمه در سال جاری مربوط به تخلف سرعت غیرمجاز بود که با ۵۴ میلیون مورد جریمه تقریبا ۳۳/۵ درصد از کل تخلفات را شامل می شود.

سردار حسینی با بیان اینکه ۵۱ درصد از تلفات ما ناشی از سرعت غیرمجاز است افزود: این مسئله نشان می دهد که با کنترل سرعت چقدر می توان از شمار تصادفات و تلفات کاست.

کد خبر: ۲۷۸٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha