۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
تحقق آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا در دولت سیزدهم
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب خبر داد

تحقق آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا در دولت سیزدهم

مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور از تکمیل آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور خبر داد و گفت: احداث تاسیسات آبرسانی ۶۳۱ روستا از ۵ هزار روستای یادشده توسط خیرین انجام شده است.

به گزارش بازار، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: طرح جهاد آبرسانی از پروژه‌های ویژه وزارت نیرو و تسریع در اتمام آن از تأکیدات مهم رئیس جمهوری برای تامین پایدار آب شرب و بهداشت روستاهای کشور است که در فاز اول این طرح تا به امروز ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی شناسایی شده و نزدیک به ۵۰ درصد آنها یعنی ۵۰۰۰ روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

امینی با اشاره به اینکه برای این طرح در فاز اول اعتباری معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است گفت: اعتباری که تاکنون برای این طرح به تصویب رسیده ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده که ۱۶ هزار میلیارد از این اعتبار تخصیص یافته و هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پیشرفت فیزیکی ۴۶ درصدی این طرح خبر داد و اضافه کرد: مشارکت خیرین در طرح جهاد آبرسانی قابل توجه بوده، به صورتی که احداث تاسیسات آبرسانی ۶۳۱ روستا از ۵ هزار روستای یادشده توسط خیرین انجام شده است.

امینی با بیان اینکه مجمع خیرین آبرسان در ۱۴ استان ثبت و تشکیل شده است، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با خیرین و صنایع و نهادهای انقلابی برای مشارکت در طرح آب‌رسانی به ۲۳۰۰ روستا تاکنون انجام شده است.

کد خبر: ۲۷۸٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha